Škoda Auto podczas salonu samochodowego w Szanghaju prezentuje model Octavia, który został specjalnie zaprojektowany na rynek chiński. Octavia eksponowana jest z silnikiem 1,8 TSI/118 kW oraz z jednostkami 1,6 MPI/75 kW i 2,0 FSI/110 kW.
Ponad stuletnia historię czeskiej marki przypomina zwiedzającym pojazd Laurin & Klement Voiturette A, który po raz pierwszy zaprezentowany był podczas praskiego autosalonu w 1906 roku.
Wraz z chińską Octavią Škoda Auto na powierzchni ponad 1100 m2 prezentuje również inne modele jak m.in. Octavia RS, Octavia Scout i Superb L&K. Przypomnieniem słynnego kolarskiego wyścigu Tour de France jest samochód Škoda Superb, który był specjalnie przygotowany przez producenta do tych zawodów.
Umowa o współpracy pomiędzy Shanghai Volkswagen i Škoda Auto była podpisana 11. marca 2005 roku. W kwietniu 2007 roku SVW Škoda rozpoczęła oficjalnie tworzenie sieci sprzedaży i serwisu. Oficjalne otwarcie pierwszego chińskiego salonu SVW Škoda, odbyło się28. marca 2007 roku.Fred Kappler, członek kierownictwa Škoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: "Chiny są dla nas jednym z najważniejszych strategicznych rynków, co ma szczególne znaczenie dla przyszłości naszej marki. Prezentacja nowej Octavii oraz rozpoczęcie jej produkcji w tym kraju, stanowi pierwszy krok do zbudowania nowej pozycji marki."p/>Produkcja licencyjna w Chinach stanowi kamień węgielny w strategii ekspansji marki Škoda, do której należą także projektymontażu realizowane na Ukrainie, Kazachstanie, Bośni i Harcegowinie, w Indiach oraz w najbliższej przyszłości także w Rosji. Realizacji projektu w Chinach jest kolejnym krokiem do znacznego zwiększenia produkcji.
Škoda Auto zakłada, że zrealizowanie planu produkcji szanghajskiego zakładu pozwoli po uruchomieniu trzech modeli osiągnąć roczną produkcję w Chinach na poziomie 100 tys. egz.
W chwili obecnej plany Škody Auto to 550 tys. egzemplarzy rocznie.