Przygotowania trwały od jesieni 1994 r. Niewielką, kadrową grupką redaktorów kierował późniejszy naczelny - Jerzy Jankiewicz. Początkowo redakcja mieściła się w dwóch pokojach wynajętej willi, z czasem rozrośliśmy się i przenieśliśmy do większej siedziby. Kilka razy zmieniała sie szata graficzna pisma, ale działy pozostały te same: Aktualności, Testy, Porady, Używane, Sport. Od początku mamy ogromną rzeszę wiernych Czytelników. To oni poprzez swoje uwagi i sugestie w listach, mailach, telefonach w dużej mierze decydują o zawartości pisma. Wsłuchujemy się w te głosy i opinie wnikliwie. A za 10 lat ukaże się tysięczny numer "Auto Świata". Jakie będą wtedy samochody? Nie wiadomo. Ale na pewno opiszemy je jako pierwsi. 1995-2005: "Auto Świat" dostępnyny jest w 50 tys. kiosków i innych punktów sprzedaży. Łączny nakład w ciągu 10 lat osiągnął 113 mln 400 tys. egzemplarzy. W ciągu 10 lat na druk naszego tygodnika zużyto 25 tys. ton papieru (31 250 bel po ok. 800 kg).AktualnościTo najbardziej gorący dział. Przedstawia najnowsze modele aut, zanim jeszcze trafią do salonów sprzedaży. Najciekawsze są szpiegowskie zdjęcia modeli testowanych w ukryciu. W ciągu 10 lat przedstawiliśmy 510 modeli podpatrzonych i sfotografowanych w różnych miejscach świata, od Laponii na północy Europy poczynając, a skończywszy na Dolinie Śmierci w Newadzie. Przez 10 lat odwiedziliśmy także 50 salonów samochodowych. Najczęściej byliśmy w Genewie i Detroit - po 10 razy, po 5 razy w Paryżu, Frankfurcie nad Menem oraz w Tokio. Bywaliśmy także na mniejszych salonach w Seulu, Barcelonie, Madrycie, Amsterdamie, Turynie, Essen, Lipsku, Moskwie, Brnie, no i oczywiście zawsze w Poznaniu.TestyW ciągu 10 lat przetestowaliśmy 3570 samochodów. W tym czasie ukazało się 650 testów telegramów, 670 testów pojedynczych oraz 540 porównań. Nasi dziennikarze przejechali 3 miliony 570 tys. km, czyli 90 razy okrążyli kulę ziemską. Na potrzeby testów zrobiliśmy 267 750 zdjęć, z czego wykorzystano w publikacjach 35 700. Przeprowadziliśmy także 15 testów warsztatów (ASO), sprawdziliśmy w tym czasie 120 stacji, przejeżdżając 105 000 km.Strona WWWInternetowa strona "Auto Świata" istnieje od 2001 roku. Miesięcznie nasza witryna ma 1 mln 60 tys. odsłon (rocznie 12 mln 720 tys.). Na forum dyskusyjnym "Auto Świata" jest zarejestrowanych i aktywych 2100 Forumowiczów. Część z nich spotyka się 4 razy w roku na zlotach (najbardziej aktywni są w Wielkopolsce i na Śląsku). Co tydzień w sondach internetowych "Auto Świata" bierze udział 1500-2000 osób (w ciągu roku 78-104 tys. osób).PoradyDział porad "Auto Świata" udzielił w ciągu 10 lat 31 tys. porad telefonicznych. Przeprowadził 26 testów opon (zimowych i letnich), zużywając do prób na torach 2600 opon. Wykonał także 50 testów produktów - największy odzew wywołały testy magnetyzerów, jakości paliw, antyradarów. Niezadowolone z wyników testów firmy 23 razy groziły nam sądem (jednak do żadnego procesu nie doszło).Dział porad opublikował 478 rozmów z naszym ekspertem - doktorem Włodzimierzem Selem. W ciągu 10 lat pokazaliśmy 509 rysunków zabytkowych samochodów wykonanych przez artystę Konrada Majkowskiego.Konkursy"Auto Świat" konkursami stoi. Najważniejsze to "Auto nr 1" oraz "As bezpiecznej jazdy". W pierwszym nasi Czytelnicy wybierają najlepszy ich zdaniem samochód w Polsce, który później walczy o tytuł "Auta nr 1 w Europie". Drugi konkurs propaguje bezpieczną jazdę. W obu nagrodami głównymi są samochody. W sumie w ciągu 10 lat w różnych konkursach rozdaliśmy Czytelnikom 30 aut - ostatnio BMW 5 z okazji 500 numeru naszego pisma. UżywaneW dziale aut używanych opisaliśmy 1020 modeli samochodów. Przeprowadziliśmy 60 testów długodystansowych - najkrótszy miał 10 tys. km, a najdłuższy 300 tys. km.Po tych testach rozebraliśmy na czynniki pierwsze 33 samochody, przeprowadzając badania zużycia podzespołów. Podczas testów długodystansowych przejechaliśmy w sumie 5 milionów 750 tys. km (143 razy wokół kuli ziemskiej).SportDział sportu przekazał relacje ze 168 Grand Prix Formuły 1, 133 eliminacji rajdowych mistrzostw świata oraz blisko 100 polskich rajdów. Przy okazji sportowych imprez jeździliśmy razem z Carlosem Sainzem, Davidem Coulthardem, Juhą Kankkunenem, Krzysztofem Hołowczycem, Januszem Kuligiem i Leszkiem Kuzajem. W ciągu 10 lat na żywo obserwowaliśny wyścigi i rajdy na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Antarktydy.