Ford Focus – szeroki wybór wersji wyposażeniowych
Czwarta generacja Focusa zadebiutowała po 20 latach od premiery pierwszej. Kompaktowy Ford jest dostępny w wielu wersjach do wyboru, różniących się wyglądem nadwozia, wykończeniem wnętrza i rodzajem tylnego zawieszenia (zależnie od silnika – belka lub wielowahaczowe). W 2019 r. pojawi się sportowy wariant ST. Nowy Focus na naszym rynku występuje w dwóch wersjach nadwozia (hatchback lub kombi).
Ford Focus – więcej miejsca dla pasażerów
W porównaniu z poprzednim modelem rozstaw osi zwiększono aż o 50 mm, więc pasażerowie mają w kabinie znaczniej więcej miejsca. Bagażnik ma przeciętną wielkość – 375 l to pojemność z seryjnym zestawem naprawczym koła. Wszystkie silniki benzynowe to trzycylindrowe konstrukcje (także 1.5). Są też diesle. Do większości z nich można zamówić 8-stopniowy „automat”. Nowością jest system wyboru trybów jazdy.
Ford Focus – wysoki poziom bezpieczeństwa
Ponadto auto naszpikowano wieloma układami wspomagającymi kierowcę, są tu m.in. system unikania kolizji poprzez ominięcie przeszkody i układ monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami poruszającymi się na drodze poprzecznej podczas cofania. Nowy Focus uzyskał maksymalną liczbę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP jako jeden z pierwszych modeli poddanych nowym, restrykcyjnym kryteriom oceny poziomu bezpieczeństwa.
Ford Focus – nowoczesne technologie
Nowy Focus otrzymał szeroką paletę zaawansowanych funkcji wspierających kierowcę, korzystających z 3 radarów, 2 kamer i 12 czujników ultradźwiękowych, dzięki którym jazda stała się wygodniejsza, mniej wymagająca i bezpieczniejsza.
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go – pozwala na automatyczne zatrzymanie Focusa w ruchu miejskim, na przykład w korku. Samochód bez udziału kierowcy ruszy, jeśli czas zatrzymania był krótszy niż 3 s, a gdy zatrzymanie przekracza 3 s, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie wcisnąć pedał gazu.
Reflektory adaptacyjne z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe – dostosowuje model oświetlenia drogi w celu uzyskania maksymalnej widoczności jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda. System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 m, wykrywającą znaki: „rondo”, „stop” i „ustąp pierwszeństwa”.
Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości – dostosowuje prędkość pojazdu do obowiązujących znaków, a także poprzez wykorzystanie informacji z nawigacji.
Utrzymanie na pasie ruchu – zmniejsza stres podczas długich podróży, umożliwiając utrzymanie pojazdu w osi pasa ruchu.
Wyświetlacz przezierny (HUD) – umożliwia kierowcy utrzymanie wzroku na drodze dzięki wyświetlaniu przydatnych informacji w jego polu widzenia.
Wspomaganie parkowania 2 – zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry podczas parkowania równoległego lub prostopadłego, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku. Niezależnie od kierowcy system steruje kierownicą, korzysta z gazu i hamulca, dokonuje wyboru biegu do przodu i wstecznego.
FordPass Connect – dzięki wbudowanemu modemowi pojazd łączy się z internetem, oferując użytkownikowi nowe funkcjonalności, m.in. informacje i alerty drogowe oraz hotspot wi-fi. Przekaże informacje o natężeniu ruchu drogowego do nawigacji i automatycznie powiadomi służby ratownicze w razie wypadku. Właściciel otrzyma informacje o stanie technicznym pojazdu, może umówić wizytę w serwisie i wezwać pomoc drogową, a nawet zdalnie otworzy i zamknie pojazd.
Galeria zdjęć
Focusa trudno wyprowadzić z równowagi. Układ jezdny wręcz zachęca do dynamicznej jazdy.
Selektor wyboru biegu. Do obsługi pokrętła łatwo się przyzwyczaić. Manualna zmiana przełożeń odbywa się za pośrednictwem łopatek.
Nie jesteśmy zwolennikami wyświetlacza przeziernego na wysuwanej szybce, ale ten w Focusie okazał się czytelny.
Wyświetlacz 8 cali – obsługuje system multimedialny SYNC 3, który ma dostęp do internetu i jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto – intuicyjna obsługa.
Wygodne fotele zapewniają także doskonałe podparcie ciała na szybko pokonywanych łukach.
W Focusie nowej generacji pasażerowie tylnej kanapy odczują wyraźny przyrost przestrzeni.
18-calowe alufelgi w kolorze czarny mat to element pakietu Design 5 (7000 zł). Użytkownicy mogą liczyć na skuteczny układ hamulcowy.
Nowy Focus uzyskał 5-gwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP.