Ford Focus – szeroki wybór wersji wyposażeniowych

Czwarta generacja Focusa zadebiutowała po 20 latach od premiery pierwszej. Kompaktowy Ford jest dostępny w wielu wersjach do wyboru, różniących się wyglądem nadwozia, wykończeniem wnętrza i rodzajem tylnego zawieszenia (zależnie od silnika – belka lub wielowahaczowe). W 2019 r. pojawi się sportowy wariant ST. Nowy Focus na naszym rynku występuje w dwóch wersjach nadwozia (hatchback lub kombi).

Ford Focus – więcej miejsca dla pasażerów

W porównaniu z poprzednim modelem rozstaw osi zwiększono aż o 50 mm, więc pasażerowie mają w kabinie znaczniej więcej miejsca. Bagażnik ma przeciętną wielkość – 375 l to pojemność z seryjnym zestawem naprawczym koła. Wszystkie silniki benzynowe to trzycylindrowe konstrukcje (także 1.5). Są też diesle. Do większości z nich można zamówić 8-stopniowy „automat”. Nowością jest system wyboru trybów jazdy.

Ford Focus – wysoki poziom bezpieczeństwa

Ponadto auto naszpikowano wieloma układami wspomagającymi kierowcę, są tu m.in. system unikania kolizji poprzez ominięcie przeszkody i układ monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami poruszającymi się na drodze poprzecznej podczas cofania. Nowy Focus uzyskał maksymalną liczbę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP jako jeden z pierwszych modeli poddanych nowym, restrykcyjnym kryteriom oceny poziomu bezpieczeństwa.

Ford Focus – nowoczesne technologie

Nowy Focus otrzymał szeroką paletę zaawansowanych funkcji wspierających kierowcę, korzystających z 3 radarów, 2 kamer i 12 czujników ultradźwiękowych, dzięki którym jazda stała się wygodniejsza, mniej wymagająca i bezpieczniejsza.

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go – pozwala na automatyczne zatrzymanie Focusa w ruchu miejskim, na przykład w korku. Samochód bez udziału kierowcy ruszy, jeśli czas zatrzymania był krótszy niż 3 s, a gdy zatrzymanie przekracza 3 s, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie wcisnąć pedał gazu.

Reflektory adaptacyjne z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe – dostosowuje model oświetlenia drogi w celu uzyskania maksymalnej widoczności jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda. System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 m, wykrywającą znaki: „rondo”, „stop” i „ustąp pierwszeństwa”.

Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości – dostosowuje prędkość pojazdu do obowiązujących znaków, a także poprzez wykorzystanie informacji z nawigacji.

Utrzymanie na pasie ruchu – zmniejsza stres podczas długich podróży, umożliwiając utrzymanie pojazdu w osi pasa ruchu.

Wyświetlacz przezierny (HUD) – umożliwia kierowcy utrzymanie wzroku na drodze dzięki wyświetlaniu przydatnych informacji w jego polu widzenia.

Wspomaganie parkowania 2 – zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry podczas parkowania równoległego lub prostopadłego, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku. Niezależnie od kierowcy system steruje kierownicą, korzysta z gazu i hamulca, dokonuje wyboru biegu do przodu i wstecznego. 

FordPass Connect – dzięki wbudowanemu modemowi pojazd łączy się z internetem, oferując użytkownikowi nowe funkcjonalności, m.in. informacje i alerty drogowe oraz hotspot wi-fi. Przekaże informacje o natężeniu ruchu drogowego do nawigacji i automatycznie powiadomi służby ratownicze w razie wypadku. Właściciel otrzyma informacje o stanie technicznym pojazdu, może umówić wizytę w serwisie i wezwać pomoc drogową, a nawet zdalnie otworzy i zamknie pojazd.