Oznacza to prosty montaż z kilku podzespołów. Wkraczający w tym czasie na polski rynek producenci autobusów decydowali się na bardziej zaawansowane technologie montażu. Przyczyna jest bardzo prosta. Wytwarzanie autobusów wymaga ogromnego nakładu ręcznej pracy, w związku z czym oszczędności wynikające z zastosowaniem taniej (i co wszyscy podkreślają - fachowej) siły roboczej są największe.Znalazło to odbicie również w strategii rozwoju drugiej pod względem wielkości produkcji fabryki autobusów na świecie - Volvo. W wybudowanej nakładem 10 mln dolarów fabryce produkcja ruszyła już w 1996 roku. Dwa lata później zapadły decyzje o kolejnych inwestycjach uwieńczone (w maju 2000 roku) otwarciem dużej, nowoczesnej fabryki. Volvo zamierza skoncentrować w niej produkcję swoich autobusów miejskich. Wiąże się to z zamknięciem (bądź zmianą asortymentu produkcji) kilku fabryk w Europie Zachodniej! Nowo powstały zakład zajmuje powierzchnię 48 tys. mkw. Należy do najnowocześniejszych w Europie. Zdolność wytwórcza fabryki stale wzrasta. Obok gotowych autobusów kompletowane są podwozia, które mają być wysyłane do Hongkongu i Singapuru. W 1999 roku do klientów trafiło 208 pojazdów, na rok obecny planowany jest wzrost produkcji do 800 pojazdów (w tym 300 kompletnych autobusów). Od 2001 roku Centrum Przemysłowe Produkcji Autobusów osiągnąć ma pełne zdolności produkcyjne, co oznacza wytwarzanie 1100 gotowych pojazdów i 1400 podwozi. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 50 mln dolarów, a zatrudnienie przekroczyło 1000 osób.Miejskie autobusy ze znakiem Volvo jeżdżą między innymi w Szczecinie, Bydgoszczy, Wrocławiu i Łodzi. Spotkać można je również w wielu krajach Europy: Austrii, Niemczech, we Włoszech, Szwajcarii i Finlandii. Menedżerowie liczą również na zainteresowanie ofertą przewoźników ze wschodniej części Europy.Z nowo powstałej fabryki wyjeżdżać ma szeroka gama autobusów: wprowadzone w ubiegłym roku konstrukcje niskopodłogowe Volvo 7000 (solo i przegubowy), niskopodłogowy B10BLE, międzymiastowy 7250 oraz turystyczny 7450. Dzięki użyciu do budowy stali nierdzewnej udało się zapewnić wysoką trwałość, natomiast stosowanie nowoczesnych 6-cylindrowych silników Volvo gwarantuje ogromne przebiegi, niezawodność oraz niskie zużycie paliwa. Jednostki napędowe spełniają (w zakresie emisji spalin oraz natężenia hałasu) normy Euro II, a nawet (seria 7000) Euro III.