Generalny Pomiar Ruchu wykonany jeszcze w 2015 r. wskazuje, że odcinek Wiskitki - Grodzisk Mazowiecki pokonywało około 45 tys. pojazdów na dobę, a fragment pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim i Pruszkowem - 57 tys. samochodów na dobę. Z kolei na wlocie do Warszawy, pomiędzy Pruszkowem a Konotopą, liczba pojazdów sięgnęła ponad 75 tys. pojazdów na dobę. Tak duży ruch oznacza korki, w których codziennie stoją tysiące kierowców wyjeżdżających z Warszawy w kierunku Łodzi, Poznania, Wrocławia i Berlina, a także - szczególnie rano - przyjeżdżających do stolicy Polski. Wybudowanie dodatkowych pasów ruchu pozwoli zwiększyć płynność ruchu, a tym samym poprawić bezpieczeństwo.

Przetarg na opracowanie elementów koncepcji programowej i materiałów do uzyskania decyzji środowiskowych ogłaszają oddziały GDDKiA w Warszawie i Łodzi, które odpowiadają za utrzymanie autostrady A2. W województwie łódzkim termin otwarcia ofert to 29 stycznia 2019 r., a w województwie mazowieckim - 1 lutego 2019 roku. W obu przetargach czas realizacji to 19 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2.

Foto: Auto Świat
Autostrada A2

Na terenie województwa łódzkiego na odcinku ok. 46,2 km, od węzła Stryków do granicy województw i na dalszych ok. 43 km w woj. mazowieckim do węzła Konotopa. Po zakończeniu prac przygotowawczych i uzyskaniu decyzji środowiskowej, opracowany zostanie program funkcjonalno-użytkowy, który będzie elementem składowym przetargu na wyłonienie wykonawcy inwestycji prowadzonej w trybie projektuj i buduj. Po przebudowie kierowcy jadący od Strykowa w kierunku Warszawy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu, a od węzła Pruszków do Konotopy cztery pasy ruchu.