Toyota przedstawia swoje najnowsze, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, skupiając się na ochronie starszych kierowców i przechodniów. Dlaczego ta japońska marka kładzie nacisk właśnie na tych dwóch zagadnieniach? Odpowiedź jest prosta - wyniki badań statystycznych przeprowadzonych w Japonii. Uzyskane dane pokazują, iż w połowie śmiertelnych wypadków biorą udział osoby w wieku 65 lat i wyższym oraz przechodnie.Budowanie bezpieczniejszych samochodów to główna misja Toyoty. Czerpiąc doświadczenie z wypadków odbywających się na drogach publicznych, producent udoskonala sposób przeprowadzania testów. Toyota współpracuje z Collaborative Safety Research Center znajdującym się w USA działającym z uniwersytetami Północnej Ameryki, szpitalami i innymi organizacjami prowadzącymi badania.PCS czyli Pre-Crash Safety ma zapobiegać wypadkom. Obecnie system ten może przewidzieć sytuację stanowiącą bezpośrednie zagrożenie, redukując ryzyko szkód oraz zranienia pasażerów. Ostatnie rozwiązania wykorzystują do tego celu radar oraz kamerę obserwujące sytuację na drodze przed maska naszego samochodu. Poprzez zaawansowany system mogą one uruchomić hamulce.PCS będzie kontrolował w przyszłości jeszcze większą ilość czynników umożliwiających uniknąć wypadku. System pozwoli utrzymać kierowcy właściwy kierunek i tor jazdy.Adaptive Driving Beam Toyota wprowadziła 2 lata temu. To system zmieniający wiązkę światła tak, by nie oślepiała kierowców jadących z przeciwka.Pop-up Bonnet to specjalnie zaprojektowana maska chroniąca przechodniów przed urazami powstałymi podczas potrącenia. Pop-up Bonnet pozwala na uniesienie jej tylnej części zwiększając odstęp pomiędzy nią, a silnikiem. W ten sposób minimalizowane są obrażenia głowy pieszego.

Bezpieczeństwo w przyszłości według Toyoty Foto: Auto Świat
Bezpieczeństwo w przyszłości według Toyoty

Najciekawszym rozwiązaniem jest system monitorujący kierowcę. Pozwala on wykryć zawał lub chwilowe zasłabnięcie osoby prowadzącej samochód. Najnowsze jego wcielenie kontroluje pracę serca i szereg innych parametrów z zakresu kardiologii za pomocą czujników umieszczonych w kierownicy.Toyota zapowiada dalsze badania, które pozwolą w przyszłości wprowadzić ten system do samochodów produkowanych seryjnie. Auto koncepcyjne została zaprezentowane podczas Japan Medical Congress.