Kupując hybrydę taką jak BMW X6, możemy zademonstrować wszystkim wokół, że nie tylko stać nas na taki wydatek, lecz także idziemy z duchem postępu. Dla koncernów samochodowych to z kolei dowód zaangażowania w rozwój nowoczesnych technologii. W wielu krajach kupno ekologicznego auta oznacza również ulgi w podatkach, co w pewnym stopniu może równoważyć nadal niestety wysokie ceny tego typu pojazdów.
BMW X6 ActiveHybrid to pierwsze sportowo-rekreacyjne coupé 4x4 wyposażone w hybrydowy napęd. Model jest też aktualnie najmocniejszym tego typu samochodem na świecie. Napędza go 8-cylindrowy silnik benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim oraz dwie jednostki elektryczne wbudowane w 7-stopniową, automatyczną skrzynię biegów. Łączna moc układu dochodzi do 485 KM i pozwala BMW uzyskać osiągi godne sportowego bolidu: przyspieszenie do setki w 5,6 s i prędkość maksymalna 236 km/h (250 km/h z pakietem Sports).
W BMW X6 technologia ActiveHybrid zapewnia 3 różne tryby pracy napędu: w pełni elektryczny, spalinowy oraz mieszany. Podczas spokojnego ruszania i jazdy z prędkością do 60 km/h działają tylko motory elektryczne, później uruchamiana jest automatycznie jednostka benzynowa.Wszystkie silniki pracują w czasie dynamicznego startu i przyspieszania, a w momencie, kiedy hamujemy, motory elektryczne pełnią rolę generatorów ładujących zespół akumulatorów. Odzyskiwana jest również energia kinetyczna (tzw. rekuperacja).
Choć brzmi to nieco skomplikowanie, w rzeczywistości w żaden ujemny sposób nie wpływa na komfort jazdy, a wszystkie procesy odbywają się bez ingerencji kierowcy. Informacje o aktualnej pracy układu napędowego pokazywane są na graficznym wyświetlaczu na konsoli środkowej i na tablicy zegarów (stopień naładowania akumulatorów).
Umieszczone pod podłogą bagażnika wydajne niklowo-metalowo-wodorkowe baterie (z osobnym systemem chłodzenia) magazynują energię 2,4 kWh, która pozwala na jazdę tylko w trybie elektrycznym przez 2,5 km. W momencie, gdy poziom naładowania spadnie poniżej wymaganego minimum, a poruszamy się z niską prędkością, silnik elektryczny może pracować na wolnych obrotach, dostarczając energii bateriom.
Zastosowanie technologii ActiveHybrid wpłynęło na obniżenie średniego zużycia paliwa do 9,9 l/100 km (X6 50i – 12,5 l/100 km) oraz emisji CO2 do 231 g/km (w trybie elektrycznym emisja jest zerowa).
Wszystko w cenie - Hybrydowe X6 wyposażone jest we wszystkie znane z innych wersji modelu systemy zapewniające pasażerom bezpieczeństwo i komfort. Pod względem stylistycznym różni się wybrzuszeniem na pokrywie silnika oraz oznaczeniami BMW ActiveHybrid na progach, drzwiach i klapie bagażnika. W polskiej ofercie auto pojawi się 17 kwietnia 2010 roku. Cenę poznamy na początku roku. W Niemczech kosztuje 102,9 tys. euro.