Auto Świat Wiadomości Aktualności BMW ActiveHybrid X6 - Najmocniejsza hybryda świata

BMW ActiveHybrid X6 - Najmocniejsza hybryda świata

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Moda na hybrydy dotarła do segmentów aut, które trudno było do tej pory posądzać o proekonomiczne i proekologiczne zapędy. Bo powiedzmy szczerze: czy ktoś wydając na sportowy samochód pół miliona złotych, będzie zastanawiał się, czy jego pojazd zużywa średnio 10 czy 15 l paliwa na 100 km? Nie sądzę. Bardziej chodzi tu o kwestię prestiżu i tzw. świadomość ekologiczną.

BMW ActiveHybrid X6 - Najmocniejsza hybryda świata
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
BMW ActiveHybrid X6 - Najmocniejsza hybryda świata

Kupując hybrydę taką jak BMW X6, możemy zademonstrować wszystkim wokół, że nie tylko stać nas na taki wydatek, lecz także idziemy z duchem postępu. Dla koncernów samochodowych to z kolei dowód zaangażowania w rozwój nowoczesnych technologii. W wielu krajach kupno ekologicznego auta oznacza również ulgi w podatkach, co w pewnym stopniu może równoważyć nadal niestety wysokie ceny tego typu pojazdów.

BMW X6 ActiveHybrid to pierwsze sportowo-rekreacyjne coupé  4x4 wyposażone w hybrydowy napęd. Model jest też aktualnie najmocniejszym tego typu samochodem na świecie. Napędza go 8-cylindrowy silnik benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim oraz dwie jednostki elektryczne wbudowane w 7-stopniową, automatyczną skrzynię biegów. Łączna moc układu dochodzi do 485 KM i pozwala BMW uzyskać osiągi godne sportowego bolidu: przyspieszenie do setki w 5,6 s i prędkość maksymalna 236 km/h (250 km/h z pakietem Sports).

W BMW X6 technologia ActiveHybrid zapewnia 3 różne tryby pracy napędu: w pełni elektryczny, spalinowy oraz mieszany. Podczas spokojnego ruszania i jazdy z prędkością do 60 km/h działają tylko motory elektryczne, później uruchamiana jest automatycznie jednostka benzynowa.Wszystkie silniki pracują w czasie dynamicznego startu i przyspieszania, a w momencie, kiedy hamujemy, motory elektryczne pełnią rolę generatorów ładujących zespół akumulatorów. Odzyskiwana jest również energia kinetyczna (tzw. rekuperacja).

Choć brzmi to nieco skomplikowanie, w rzeczywistości w żaden ujemny sposób nie wpływa na komfort jazdy, a wszystkie procesy odbywają się bez ingerencji kierowcy. Informacje o aktualnej pracy układu napędowego pokazywane są na graficznym wyświetlaczu na konsoli środkowej i na tablicy zegarów (stopień naładowania akumulatorów).

Umieszczone pod podłogą bagażnika wydajne niklowo-metalowo-wodorkowe baterie (z osobnym systemem chłodzenia) magazynują energię 2,4 kWh, która pozwala na jazdę tylko w trybie elektrycznym przez 2,5 km. W momencie, gdy poziom naładowania spadnie poniżej wymaganego minimum, a poruszamy się z niską prędkością, silnik elektryczny może pracować na wolnych obrotach, dostarczając energii bateriom.

Zastosowanie technologii ActiveHybrid wpłynęło na obniżenie średniego zużycia paliwa do 9,9 l/100 km (X6 50i – 12,5 l/100 km) oraz emisji CO2 do 231 g/km (w trybie elektrycznym emisja jest zerowa).

Wszystko w cenie - Hybrydowe X6 wyposażone jest we wszystkie znane z innych wersji modelu systemy zapewniające pasażerom bezpieczeństwo i komfort. Pod względem stylistycznym różni się wybrzuszeniem na pokrywie silnika oraz oznaczeniami BMW ActiveHybrid na progach, drzwiach i klapie bagażnika. W polskiej ofercie auto pojawi się 17 kwietnia 2010 roku. Cenę poznamy na początku roku. W Niemczech kosztuje 102,9 tys. euro.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków