Potwierdzają one zaangażowanie koncernu w kwestię zrównoważonego rozwoju w celu zapobiegania zmianom klimatycznym.

BMW Group nie tylko dostarcza pojazdów do celów transportowych podczas szczytu, ale również po raz pierwszy bierze udział w dwóch imprezach towarzyszących, gdzie przedstawi swoje pomysły dotyczące radzenia sobie ze zmianami klimatu.

Partnerem wydarzeń będzie niemieckie Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów oraz Instytut Badania Klimatu w Poczdamie. BMW jest ponadto jednym z organizatorów sympozjum w Muzeum Sztuki Współczesnej Louisiana oraz sponsorem kampanii „Hopenhagen” zainicjowanej przez ONZ w celu zapobiegania zmianom klimatycznym.

Swoje oczekiwania związane ze światowym szczytem klimatycznym wypowiada dr Norbert Reithofer, prezes Zarządu BMW AG: Wspieramy wspólny cel klimatyczny dążący do obniżenia emisji. Kraje wysoko uprzemysłowione powinnyrówno podzielić się tym ciężarem aby uniknąć wypaczeń i przesunięć wynikających z konkurencyjności.

Jeżeli chodzi o sektor mobilności, Reithofer widzi następujące wyzwania: Oczekujemy, że Kopenhaga pomoże nam wyznaczyć drogę do zrównoważonej mobilności. Kolejnym krokiem po określeniu ambitnych celów będzie przeniesienie ich na konkretne działania. Aby upewnić się, co do zapotrzebowania na pojazdy elektryczne, rządy państw muszą np. odpowiednio zmotywować społeczeństwo do ich zakupu.

Jednocześnie firma BMW Group chce wykazać swoje zaangażowanie w spełnianie celów klimatycznych.

Firma zamierza obniżyć emisję CO2 ze swoich produktów o kolejne co najmniej 25 % do 2020 roku.

Ogromną rolę odegrają tutaj technologie, takie jak napęd elektryczny o zerowej emisji. W latach 1995-2008 firma BMW Group obniżyła średni poziom emisji floty pojazdów w Europie o ponad 25% oraz wprowadziła szeroką strategię zrównoważonego rozwoju.

Frank-Peter Arndt, członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję mówi: Firma BMW Group jest jednym z najbardziej zrównoważonych producentów pojazdów na świecie. Potwierdza to umieszczenie BMW Group w 2009 roku po raz piąty z rzędu na pozycji lidera w sektorze motoryzacyjnym według notowań światowych indeksów zrównoważonego rozwoju Dow Jones. Żaden inny producent nie wykorzystuje zasobów naturalnych w tak oszczędny sposób. Pozycja ta z jednej strony motywuje, ale z drugiej zobowiązuje. Nie zamierzamy zwolnić tempa ani jeżeli chodzi o nasze produkty, ani w przypadku procesów produkcyjnych. Chcemy mieć pewność, że wszystkie nasze procesy zmierzają do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju.