Porozumienie podpisał prezes zarządu grupy BMW Norbert Reithofer i prezes zarządu PSA Peugeot Citroën Philippe Varin.

W ramach tej współpracy od 2014 roku hybrydowe samochody francuskich i niemieckich marek obu koncernów otrzymają już komponenty pochodzące z nowego przedsiębiorstwa. Projekt przewiduje rozwój i produkcję modułów zasilających, elementów elektrycznych, generatorów, elektroniki, urządzeń ładujących i rozwój softwaru.

Ta współpraca powinna przynieść obu partnerom wymierne korzyści w postaci oszczędności. Dyrektorem wykonawczym nowego przedsiębiorstwa został dotychczasowy szef strategii zakupów grupy BMW Wolfgang Güllich, a generalnym dyrektorem będzie Jean Leflour z grupy PSA.

Dotychczas obaj partnerzy pracowali nad pojazdami hybrydowymi samodzielnie, BMW sprzedaje mild-hybrid ActiveHybrid 7 i full-hybrid X6 ActiveHybrid, który powstał przy współpracy z Daimlerem i General Motors.

Aktualnie testowany jest pojazd elektryczny Mini E. Peugeot i Citroën ukierunkowały się na hybrydowe diesle. W tym roku ma trafić do sprzedaży Peugeot 3008 HYbrid4 z 2.0 l HDi o mocy 120 kW i silnikiem elektrycznym o mocy 27 kW.

Nie należy zapominać także o elektrycznych modelach Peugeot iOn i Citroën C-Zero, które są odmianami lansowanego na całym świecie Mitsubishi i-MiEV. BMW i PSA produkuje wspólnie czterocylindrowe silniki 1,6 VTi i 1,6 THP, które montowane są do samochodów Peugeot, Citroën i Mini. Aktualnie trwają prace nad silnikiem, który będzie spełniał wymagania normy Euro 6.