BMW X1 zadebiutowało w 2009 roku jako mniejszy brat dla X3-ki. Trzy lata później samochód przeszedł kurację odświeżającą. Teraz wreszcie możemy spojrzeć na kolejną generację samochodu. Co niesie ze sobą nowa osłona pojazdu?
Nowa X1-ka jest 36 m krótsza, 21 mm szersza oraz 53 mm wyższa, w efekcie model mierzy 4439 mm długości, 1821 mm szerokości oraz 1598 mm wysokości.
Styliści zadbali, by samochód stał się bardziej przyjemy dla oka. X1 może pochwalić się dynamiczną sylwetką, a kilka sportowych atrybutów odmieniło pojazd. Wymieniony został przedni zderzak, grill oraz przednie reflektory, natomiast w tylnej części możemy dostrzec dwie okrągłe końcówki układu wydechowego. Nadwozie zostało opatrzone plastikowymi osłonami. Jeśli klient zażyczy sobie bardziej emocjonujący wygląd auta, w ofercie znajdą się pakiety Sport Line, Line, a także M Sport.
BMW wykorzystało 6,5-calowy wyświetlacz do obsługi systemu multimedialnego i zadbało o upakowanie modelu technologią. Mały SUV może zostać wyposażony m.in. w wyświetlacz typu head-up, system ostrzegania przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu, asystent jazdy w korku, system wykrywający pieszych oraz awaryjne hamowanie przy niskich prędkościach.
W nowej generacji X1 BMW zrezygnowało z tylnego napędu. Samochód powstał na tej samej platformie, na której zbudowano model 2 Active Tourer. Napęd na cztery koła dołączy opcjonalnie. Pod maską kryje się 4-cylindrowa, 2-litrowa jednostka benzynowa, która w zależności od wersji generuje 192 KM mocy i 280 Nm momentu obrotowego w X1 sDrive20i i xDrive20i oraz 231 KM i 350 Nm w X1 xDrive25i.
W ofercie nie zabraknie wariantów wysokoprężnych. BMW X1 sDrive18d został wyposażony w 2-litrowy motor o mocy 150 KM i 330 Nm, natomiast w BMW X1 xDrive20d silnik ten dysponuje 190 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego, a w X1 xDrive25d 231 KM oraz 450Nm. Napęd jest przekazywany za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 8-biegowego automatu.
Sprzedaż BMW X1 w Niemczech ruszy w październiku tego roku.