Stanie się to podczas targów motoryzacyjnych w Bolonii, które rozpoczną się 5 grudnia 2007 roku. Auto pojawi się w polskich salonach Mitsubishi Motors w połowie przyszłego roku.

Całkowicie nowy Mitsubishi Lancer Evolution - spadkobierca ponad 40 lat sportowej tradycji marki spod znaku Trzech Diamentów - zdobywca pięciu tytułów mistrzowskich World Rally (cztery w kategorii kierowcówplus jeden w kategorii producentów) i zwycięzca w wielu najtrudniejszych rajdach takich, jak wschodnioafrykańskie Safari czy Bandama - jest najnowszym modelem sławnej linii samochodów Mitsubishi, zaczynającej się od Lancera 1600 GSR z 1973 roku, kontynuowanej przez EX 2000 Turbo z roku 1980, pierwszego Lancera Evolution 1992 i osiem jego kolejnych generacji.

Nowoczesny i jednocześnie klasyczny, Lancer Evolution jest inną wersją koncepcji "Evolution:

- nowy w stu procentach, ucieleśnia elastyczność i kompetencję inteligentnej architektury "Project Global" firmy Mitsubishi Motors;- eksponując biegłość inżynierską Mitsubishi, przekracza technologiczne granice z najnowocześniejszym S-AWC (Super All Wheel Control - kontrola napędu na wszystkie koła") - dynamicznym systemem kontroli napędu 4WD, dwusprzęgłową 6-biegową sportową skrzynią SST ("Sport Shift Transmission") oraz całkowicie nowym, turbodoładowanym silnikiem "4B11" o pojemności dwóch litrów i mocy 295 KM;- stworzony jako flagowy model nowej rodziny Lancera, model Evolution stanowi również rozwiązanie całkowicie zintegrowane, w przeciwieństwie do stopniowych modyfikacji (i dodatków!) wdrażanych w poprzednich Lancerach Evolution;- nawiązując do wyrazistych linii swego rodzeństwa, przystosowanych do wymagań dynamiki, Lancer Evolution staje się pierwszym Mitsubishi wyposażonym w całkowicie nową firmową osłonę chłodnicy, nazwaną "Jet Fighter" (myśliwiec odrzutowy) i to w najbardziej groźnym wcieleniu.

Dojrzalszy, stylowy i wyrafinowany, lecz jeszcze bardziej kompetentny niż dotychczas, wznosi nazwę "Evolution" na wyższy poziom, pierwszy raz rzucając wyzwanie kilku renomowanym markom europejskim, oddalając się od wizerunku "wyścigówki dla chłopców" charakterystycznego dla poprzedników: wszystko to wystarcza, aby wyrzucić tradycyjny numer z nazwy i wystąpić jako "Lancer Evolution" (poza Japonią i Wielką Brytanią - ze względów historycznych).

Imponująco sprawny na drodze, dzięki inteligencji S-AWC i Twin Clutch SST - i innych systemów - całkowicie nowy Lancer Evolution pozostaje nadal najbardziej emocjonującym i dającym satysfakcję samochodem w każdym zakresie cenowym.