Spółka BorgWarner opracowała nową generację dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Przy jej konstrukcji wykorzystano nowoczesne materiały cierne, znacząco poprawiono chłodzenie całego układu i ulepszono program jednostki sterującej. Zrezygnowano z koncepcji sprzęgieł w łaźni olejowej, nowa generacja pracuje z dwoma suchymi sprzęgłami, co obniża straty mechaniczne o 3-5% i prowadzi do niższego zużycia paliwa.

Dwusprzęgłowa półautomatyczna skrzynia biegów łączy to najlepsze z przekładni manualnych i automatycznych. W czasach, kiedy wszyscy producenci samochodów starają się wprowadzić na rynek swoje „zielone” modele, nowa przekładnia posiada jeden zasadniczy atut – w porównaniu do konwencjonalnych automatów z hydrodynamicznym przemiennikiem znacząco obniża zużycie paliwa.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów umożliwia zmianę biegów bez potrzeby przerwania dopływu siły napędowej do napędzanej osi. Właśnie tą czynność powoduje naciśnięcie pedału sprzęgła, gdy samochód dysponuje zwykłą manualną skrzynią biegów. W samochodach z półautomatyczną przekładnią brakuje pedału sprzęgła, wszystko odbywa się drogą elektroniczną i hydrauliczną. Kierowca jednak sam może zmieniać biegi za pośrednictwem lewarka, manetek czy przycisków.

Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne normy emisyjne dla nowych samochodów i wysokie ceny paliw, popularność samochodów z półautomatycznymi skrzyniami biegów rośnie. Według szacunków spółki BorgWarner, która obecnie produkuje ok. 450 tys. dwusprzęgłowych skrzyni biegów, w latach 2012-2013 produkcja wzrośnie do 2,3 mln sztuk. Do największych klientów firmy należą VW Group, Ford, General Motors, Toyota, Hyundai/Kia, Daimler, Renault/Nissan, Chrysler, Navistar International, Fiat, BMW, Honda, PSA czy Caterpillar.

BorgWarner planuje także wejście na rozwijające się rynki samochodowe. Firma pracuje więc nad przekładniami dla producentów z Indii, Chin czy Rosji. Właśnie te państwa z roku na rok stają się coraz większymi rynkami zbytu przemysłu samochodowego.

Eksperci z instytutu Global Insight szacują, że w roku 2011 w przekładnię dwusprzęgłową będzie wyposażone ponad 6% samochodów osobowych. Bardziej optymistyczne prognozy mówią aż o 20% udziale w rynku.