W roku 1996 system informacji serwisowej SIS dostępny był na mikrofilmach. W latach 1996 – 2004 SIS obsługiwany był przez komputer a od 2004 roku został zaadoptowany do sprzętu diagnostycznego oraz zintegrowany z oprogramowaniem warsztatowym ESI[tronic]

Za pomocą diagnozy sterowników usterkę w pojeździe można zdiagnozować, ale nie można jej naprawić. Tutaj przydaje się SIS, instrukcja wyszukiwania usterek przygotowana przez firmę Bosch. System informacji serwisowej zwiększa efektywność w codziennej pracy warsztatu, ponieważ w sposób szybki i usystematyzowany poprzez „prowadzone wyszukiwanie usterek” umożliwia nie tylko odnalezienie usterki, ale także dzięki stworzonemu algorytmowi podpowiada jak postępować w przypadku różnych niedomagań.

SIS firmy Bosch zawiera szereg zapisanych informacji na temat możliwych usterek w najbardziej popularnych markach pojazdów i systemach, co pomaga w ich lokalizacji w pojeździe. SIS prowadzi także bezpośrednio przez procedurę całej naprawy. Czytelna i prosta nawigacja identyfikuje najpierw markę pojazdu, po czym przechodzi do instrukcji wyszukiwania usterek odpowiadającej danemu pojazdowi.

Po wykonaniu odczytu pamięci usterek w programie Diagnoza Sterowników funkcja CAS[plus] (Computer Aided Service) kojarzy dane do diagnostyki z danymi systemu informacji serwisowej SIS w celu uzyskania jeszcze efektywniejszego wykrywania usterek. Dane potrzebne do diagnozowania i prawidłowego przebiegu wykonania naprawy pojawiają się natychmiast na ekranie.

W systemie informacji serwisowej SIS firmy Bosch dostępne są takie istotne informacje, jak opis czynności diagnostycznych, schematy elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne, wartości fabryczne i przebiegi sygnałów różnych podzespołów, schematy połączeń, rozmieszczenie pinów we wtyczkach, umiejscowienie komponentów, wskazówki demontażu / montażu, wskazówki BHP, opisy działania, analiza samodiagnozy sterowników.

Ujednolicona struktura, składnia i oznaczenia rozdziałów, fachowe nazewnictwo umożliwiają intuicyjną obsługę oraz bezproblemowe przechodzenie między diagnozą sterowników, funkcją multimetru a instrukcjami wyszukiwania usterek.

Za pomocą SIS sprawdzić można układ sterowania silnika benzynowego i Diesla, układy bezpieczeństwa jazdy, takie jak ESP i ABS, poduszki powietrzne, oświetlenie, hamulce, układ sterowania skrzyni biegów, układ komfortu (np. klimatyzacja), osprzęt elektryczny (np. rozrusznik, alternator), SIA (resetowanie wskaźnika serwisowego) oraz układy z szyną CAN.