- Podczas targów IAA Mobility 2025 w Monachium Porsche zaprezentowało nowe 911 Turbo S
- Model wyposażono w hybrydowy układ napędowy T-Hybrid o mocy 711 KM i momencie obrotowym 800 Nm
- Nowe Turbo S jest jeszcze dynamiczniejsze niż poprzednik i na torze pozwala osiągnąć znacznie lepsze czasy
- Porsche 911 Turbo S z innowacyjnym napędem T-Hybrid
- Nowe 911 Turbo S jest nie tylko mocniejsze, lecz także szybsze na torze
- Hamulce i opony dopasowane do ekstremalnych osiągów, perfekcyjna aerodynamika
- Ekskluzywny design i luksusowe wnętrze Porsche 911 Turbo S
- Opcje personalizacji 911 Turbo S od Porsche Exclusive Manufaktur
Porsche 911 to legenda motoryzacji i od wielu lat prawdziwy majstersztyk inżynierii, który podnosi poprzeczkę w segmencie samochodów sportowych. Na szczycie gamy plasuje się wersja Turbo S. Teraz producent ze Stuttgartu zaprezentował nowe Porsche 911 Turbo S, które imponuje w każdym aspekcie — niezależnie od tego, czy mówimy o torze wyścigowym, autostradzie czy codziennej jeździe. Czy to najlepsze 911 w historii? Na to wygląda!
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPorsche 911 Turbo S z innowacyjnym napędem T-Hybrid
Pod maską nowego 911 Turbo S pracuje 3,6-litrowy silnik bokser o mocy 523 kW (711 KM) i momencie obrotowym 800 Nm. Całość wspierana jest przez hybrydowy układ napędowy T-Hybrid. To pierwszy model Turbo S, który korzysta z dwóch elektrycznych turbosprężarek eTurbo (w poprzedniku była tylko jedna. To efekt dalszego udoskonalenia układu T-Hybrid, który zadebiutował w 2024 r. w modelu 911 Carrera GTS.
Obecny napęd 911 Turbo S dzięki technice T-Hybrid o napięciu 400 V zyskał względem poprzednika dodatkowe 61 KM. Duet eTurbo przyczynia się nie tylko do znaczącego przyrostu osiągów, ale i poprawia responsywność zespołu napędowego. Cała uzyskiwana moc z układu napędowego przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni PDK ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym. Najnowsze 911 Turbo S w wersji coupé przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w zaledwie 2,5 s (o 0,2 s szybciej niż poprzedni), do 200 km na godz. rozpędza się w 8,4 s (o 0,5 s lepiej niż poprzednik) i osiąga prędkość maksymalną 322 km na godz.
Nowe 911 Turbo S jest nie tylko mocniejsze, lecz także szybsze na torze
Ta z pozoru niewielka poprawa osiągów w rzeczywistości robi ogromną różnicę w szybkości, co widać w szczególności na torze. Na północnej pętli toru Nürburgring nowe 911 Turbo S osiągnęło czas 7:03,92 min – o 14 s lepszy niż poprzednik. „Samochód jest bardziej zwrotny, lepiej trzyma się drogi i jest szybszy na każdym odcinku toru” – mówi Jörg Bergmeister, ambasador marki Porsche, który testował nowy model. A to wszystko pomimo wzrostu masy o 85 kg.
Układ napędowy T-Hybrid z wysokonapięciową instalacją elektryczną pozwolił inżynierom Porsche seryjnie wyposażyć 911 Turbo S w elektrohydraulicznie sterowany system Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC). Ogranicza on tendencję do poprzecznych przechyłów w trakcie zmiany kierunku jazdy i zwiększa zwinność podczas wchodzenia oraz wychodzenia z zakrętu. Dzięki generowaniu sił pomocniczych stabilizatory utrzymują samochód w równowadze i 911 Turbo S, pomimo ogromnej mocy, jest jeszcze bardziej przewidywalne i łatwe w prowadzeniu. W codziennym użytkowaniu pomocny jest opcjonalny system podnoszenia przedniej osi, który teraz dzięki instalacji 400 V działa szybciej.
- Przeczytaj także: BMW iX3 wprowadza nas do przyszłości motoryzacji. Neue Klasse to prawdziwy game changer
Hamulce i opony dopasowane do ekstremalnych osiągów, perfekcyjna aerodynamika
U podstaw lepszych osiągów leżą także lepsze opony i skuteczniejsze hamulce. Turbo S otrzymało nowe opony o rozmiarze 325/30 ZR 21 na tylnej osi i 255/35 ZR 20 z przodu, zapewniające lepszą przyczepność na suchej nawierzchni, zachowując przy tym dobre osiągi w mokrych warunkach. Układ hamulcowy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) z ceramiczno-karbonowymi tarczami i nowymi klockami hamulcowymi został jeszcze bardziej zoptymalizowany, aby skuteczniej radzić sobie z ogromnymi obciążeniami. Średnica tylnych tarcz wzrosła do 410 mm, a przednich do 420 mm, co czyni je największymi w historii dwudrzwiowych modeli Porsche.
Swoje dokłada również nowa aktywna aerodynamika, która obejmuje pionowe klapy powietrza, aktywny przedni dyfuzor oraz regulowane tylne skrzydło. W zależności od sytuacji na drodze aktywna aerodynamika inteligentnie zmniejsza unoszenie lub ogranicza opór powietrza. System ten nie tylko poprawia stabilność, lecz także zwiększa skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni.
Ekskluzywny design i luksusowe wnętrze Porsche 911 Turbo S
Nowe 911 Turbo S wyróżnia się elementami w kolorze Turbonite, zarezerwowanym dla odmian Turbo. Należą do nich m.in. herb Porsche i napis „Turbo S” z tyłu. Gama obręczy Turbo S obejmuje teraz także nowe wzory felg mocowane centralną śrubą, również w kolorze Turbonite.
W porównaniu z wersjami Carrera nowy topowy wariant obecnej linii 911 ma wyraźnie poszerzone nadwozie i zwiększony rozstaw kół, a także otwory w tylnych błotnikach. Szerokość dodatkowo podkreślają otwory wentylacyjne w przeprojektowanym tylnym pasie. Wyjątkową pozycję Turbo S w gamie Porsche akcentują końcówki tytanowego układu wydechowego o typowym dla Turbo, na nowo zinterpretowanym wzornictwie.
Kolor Turbonite odnajdziemy również we wnętrzu. Można go znaleźć na panelach drzwi, kierownicy, desce rozdzielczej oraz wykończeniu konsoli środkowej, a także na stoperze Sport Chrono i w zestawie wskaźników. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa, przeszycia i kilka przycisków na konsoli środkowej. W nowym 911 Turbo S debiutują listwy ozdobne o strukturze włókna węglowego z wykończeniem w kolorze Neodyme.
Coupé 911 Turbo S standardowo oferowane jest w wersji dwumiejscowej, ale na życzenie bezpłatnie można zamówić tylne siedzenia. Kabriolet zasadniczo oferowany jest w konfiguracji 2+2. Porsche standardowo wyposaża nowe 911 Turbo S w reflektory LED Matrix HD, seryjne są również pakiet Sport Chrono, specjalnie dostrojone zawieszenie PASM, elektrohydrauliczna stabilizacja przechyłów PDCC oraz tytanowy sportowy układ wydechowy. Ponadto już w standardzie znajdziemy m.in. adaptacyjne fotele sportowe Plus z 18-kierunkową regulacją elektryczną, pamięcią ustawień oraz napisem „turbo S” na zagłówkach.
Opcje personalizacji 911 Turbo S od Porsche Exclusive Manufaktur
Porsche zapewnia klientom daleko idące możliwości personalizacji w ramach programu Porsche Exclusive Manufaktur — ci mogą wybierać spośród ponad 100 lakierów nadwozia, karbonowych elementów wykończeniowych oraz unikalnych detali wnętrza. Nowością są też lekkie ramiona wycieraczek z włókna węglowego, które ważą o 50 proc. mniej niż standardowe. Porsche Exclusive Manufaktur oferuje też indywidualizowane klucze do samochodu z lakierowanym wykończeniem.
Nowe Porsche 911 Turbo S jest już dostępne do zamówienia. Ceny zaczynają się od 1 mln 373 tys. zł za wersję coupé i 1 mln 442 tys. zł za Cabriolet. Pierwsze dostawy w Europie zaplanowano na przełom 2025 i 2026 r.
- Przeczytaj także: Cupra zaprezentowała nowy elektryczny model. Oto Raval — miejskie auto dla każdego