Bosch opatruje swoje uniwersalne sondy lambda specjalnymi hologramami potwierdzającymi ich jakość i oryginalność.

Kiedy na początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku w Stanach Zjednoczonych drastycznie zaostrzono przepisy dotyczące emisji spalin, producenci samochodów po raz pierwszy zostali zmuszeni do wyposażenia produkowanych przez siebie pojazdów w systemy oczyszczania spalin. Sonda lambda, skonstruowana przez firmę Bosch, zadebiutowała w samochodach w roku 1976. Były to przeznaczone na rynek amerykański modele Volvo serii 240/260. Od tego momentu czujnik tlenu był ciągle udoskonalany i dzisiaj można go znaleźć w każdym silniku benzynowym oraz coraz częściej także w jednostkach wysokoprężnych.

Aby wyjść naprzeciw wymaganiom rynkowym Bosch wprowadził w 2000 roku tzw. uniwersalne sondy lambda, których 9 typów pasuje do większości modeli samochodów dostępnych na naszym rynku. Produkt podłączany jest do instalacji auta poprzez oryginalną wtyczkę zużytej, wymienianej sondy. Jest to możliwe dzięki prostej w montażu, wodoodpornej i wytrzymałej na temperatury i obciążenia wibracyjne złączce. Wysoką jakość produktu zapewniają specjalne, odzwierciedlające rzeczywiste warunki pracy testy, którym poddawane są wszystkie sondy lambda Boscha pod koniec procesu produkcji. Po zamontowaniu do próbnego układu wydechowego sondy rozgrzewa się do temperatury roboczej, a następnie sprawdzane są ich parametry.

Bosch opatruje swoje uniwersalne sondy lambda hologramami potwierdzającymi ich jakość i oryginalność. Tak oznaczone sondy znajdują się już w ofercie handlowej firmy i są już dostępne na rynku polskim. Trudny do skopiowania hologram z identyfikatorem Boschkey Secure oraz unikalny kod to podwójna gwarancja oryginalności. Oryginalność sond Boscha można sprawdzić samodzielnie. Służy do tego oferowany przez firmę system internetowy. Należy wejść na stronę www.protect.bosch.com, a potem wprowadzić 15-cyfrowy kod (numer certyfikatu) znajdujący się na identyfikatorze keySecure. Jeśli wpisany kod jest poprawny, serwer potwierdzi oryginalność produktu.

W fabrykach w USA, Korei, Chinach i w Niemczech Bosch produkuje ponad 40 milionów sond lambda rocznie Wszyscy europejscy i większość światowych producentów pojazdów wykorzystuje sondy lambda Boscha do montażu fabrycznego. Bogata wiedza i doświadczenie producenta wyposażenia pierwotnego wykorzystywane są również na wtórnym rynku części zamiennych, gdzie Bosch dysponuje najszerszą ofertą czujników lambda. Na rynku europejskim program Bosch pokrywa potrzeby ponad 80 proc. modeli samochodów.

Bosch radzi: Sondy lambda zużywają się podczas eksploatacji samochodu, dlatego należy regularnie kontrolować ich sprawność w warsztacie. Regularna kontrola i wymiana sondy powoduje redukcję zużycia paliwa nawet do 15 proc., co przy średnim przebiegu 15 tys. km rocznie daje oszczędność około 1 tys. zł, i co więcej, zapobiega przedwczesnemu zużyciu katalizatora. Sprawna sonda zapewnia ponadto równomierną pracę silnika, dzięki czemu jazda staje się przyjemniejsza, a samochód jest bardziej dynamiczny.