W tym roku o nowe modele rozszerzony został program Bosch Super plus – oferta świec zapłonowych na rynek wtórny części zamiennych.Bosch nie tylko wynalazł świecę zapłonową, ale również najbardziej przyczynił się do jej rozwoju. Tak kluczowe rozwiązania, jak parametr ciepłoty, świece wieloelektrodowe, świece z rdzeniem miedzianym czy świece platynowe, zostały opracowane przez Boscha. Rocznie z taśm fabrycznych producenta schodzi 300 milionów świec zapłonowych. W sumie, na potrzeby wyposażenia oryginalnego pojazdów oraz rynku wtórnego, firma wyprodukowała ich już ponad 10 miliardów.
Dobierając świecę zapłonową do danego silnika trzeba wziąć pod uwagę wiele parametrów, np. rodzaj i długość gwintu, położenie i liczbę elektrod czy odstęp między nimi. Dla ułatwienia, w ramach oferty części zamiennych Boscha, dostępny jest program Bosch Super plus, który obejmuje świece zapłonowe do najpopularniejszych modeli samochodów. Ponieważ wciąż ich przybywa, program został rozszerzony z 24 do 55 typów świec, pokrywając w ten sposób potrzeby rynku już w blisko 100 proc.
Każda świeca zapłonowa Super plus posiada elektrodę ze stopu itru, do niedawna wykorzystywanego wyłącznie w świecach Boscha montowanych fabrycznie oraz w samochodach wyścigowych. Itr sprawia, że świeca jest wyjątkowo odporna na korozję i przeciążenia termiczne. Specjalnie profilowana elektroda masy pozwala ponadto na bardziej efektywną pracę świec i ich dłuższą żywotność. Dla kierowcy oznacza to pewniejszy rozruch, ochronę silnika oraz katalizatora, a także niższe zużycie benzyny. Dodatkowo opornik przeciwzakłóceniowy chroni wrażliwe systemy elektroniczne w pojeździe, taki jak ABS, ASR, ESP, instalację radiową oraz system nawigacyjny.
Bosch jest największym dostawcą świec zapłonowych dla europejskich producentów samochodów - obecnie już co drugi pojazd w Europie jest fabrycznie wyposażony w produkty Boscha. Wśród producentów, którzy je stosują znajdują się m.in.: Audi, BMW, Cadillac, Citroёn, Fiat, Ford, GM, Lancia, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen i Volvo.
Specjalnie dostosowane do potrzeb silników turbodoładowanych świece zapłonowe Boscha montowane są w modelach debiutujących na rynku w tym roku, np. w ekskluzywnym kabriolecie Audi A3 z silnikiem 1.8 TFSI o mocy 160 KM i 200-konnym 2.0 TFSI oraz w sportowym Mercedesie coupé CLS z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 l z turbosprężarką. Świece Bosch Super zostały również zastosowane w niedawno wprowadzonych na rynek modelach BMW – sportowym kabriolecie M3 (silnik V8 o mocy 420 KM) i dynamicznym coupé serii 1 z silnikiem o pojemności 3,0 l.
W świece zapłonowe Boscha wyposażane są z powodzeniem pojazdy biorące udział w wyścigach samochodowych: Deutsche Tourenwagen Masters DTM, Formule 3, 24-godzinnych wyścigach w Le Mans i na torze Nürburgring, czy w serii wyścigów Indy-Car w USA. Świece Boscha przeszły również wymagające testy w bolidach Formuły 1.
Trudne warunki sportowe pozwalają na rzeczywiste sprawdzenie konstrukcyjnych i technologicznych rozwiązań. Podczas, gdy świece wykorzystywane w ruchu ulicznym tylko przez około 10 proc. czasu eksploatacji pracują w warunkach pełnego obciążenia, to w przypadku świec sportowych czas pracy przy pełnym obciążeniu wynosi nawet 70 proc. Te bezcenne doświadczenia pozwalają na opracowanie niezawodnych urządzeń produkowanych potem na rynek wtórny i montaż seryjny.