• Bugatti Divo napędzane jest 8-litrowym silnikiem W16 o mocy 1500 KM
  • Każdy egzemplarz Bugatti Divo ma indywidualny wygląd zgodny z życzeniami klientów
  • Łącznie powstało 40 egzemplarzy Bugatti Divo, a każdy z nich znalazł właściciela jeszcze przed oficjalną premierą podczas Konkursu Elegancji w Pebble Beach w 2018 r.

Dostarczenie ostatniego z 40 Bugatti Divo sprawia, że kończy się trzyletni okres (w XXI wieku), gdy Bugatti podjęło się budowy nadwozi. Wkrótce po tym, jak Stephan Winkelmann został prezesem Bugatti wpadł na pomysł ożywienia odnoszącej sukcesy tradycji Bugatti.

"Dużo o tym czytałem, rzuciłem okiem na kultowe karoserie wyprodukowane w latach 20. i 30. XX wieku i zacząłem się zastanawiać, czy uda nam się przenieść ten wspaniały atut na współczesną erę firmy" — wspomina Winkelmann. Po rozmowie z klientami i dealerami szybko stało się jasne, że Bugatti w tym projekcie trafia we właściwą nutę.

Wkrótce potem projektanci i inżynierowie Bugatti pracowali nad nowym modelem, a następnie wybrano klientów, którzy jeździli już Bugatti Chironem, i wiosną 2018 r. zaprezentowano im Divo podczas dyskretnych spotkań jeden na jeden. "Po zobaczeniu Divo, opinie klientów okazały się niezwykle pozytywne" – wspomina dyrektor sprzedaży Hendrik Malinowski.

„Wszystkie 40 pojazdów zostało sprzedanych w ciągu kilku tygodni od pierwszego spotkania z klientem”, dodaje Malinowski. Zatem auta sprzedano na długo przed publicznym zaprezentowaniem Bugatti Divo podczas Concours d'Elegance w Pebble Beach w 2018 r. Przy cenie bazowej wynoszącej pięć milionów euro, Divo był wówczas najdroższym modelem Bugatti.

Bugatti Divo to kontynuator długiej tradycji

Francuska marka z siedzibą w Alzacji ma długą historię budowy nadwozi. Wszystko zaczęło się na początku lat dwudziestych dwudziestego wieku, gdy założyciel firmy Ettore Bugatti zapragnął, żeby jego pojazdy były nie tylko doskonałe technicznie, lecz także bezbłędne pod estetycznym względem. Podczas gdy Ettore trzymał się tradycyjnych kształtów, jego syn Jean tworzył prawdziwe arcydzieła.

Inspirację czerpał nie tylko z inżynierii samochodowej, ale także z dominujących w tym czasie form sztuki, tj. art deco, ekspresjonizmu i dadaizmu. Bardzo szybko Bugatti zyskały popularność nie tylko ze względu na sukcesy wyścigowe czy zwinność i komfort jazdy, lecz także ze względu na nietuzinkowe i eleganckie kształty nadwozia. Dzięki Bugatti Type 57 w różnych wersjach nadwozia, takich jak Galibier, Atalante i SC Atlantic firma stworzyła kultowe projekty, które przetrwały próbę czasu.

Bugatti Divo – tradycja w zgodzie z nowoczesnością

Obecnie Bugatti idzie o krok dalej w budowaniu nadwozi. Kiedyś różne kształty karoserii były dostosowywane tylko do jednego podwozia. Teraz rozwój i modyfikacja ogólnie dostępnych komponentów technicznych skutkuje całkowicie nowymi pojazdami, które mogą pochwalić się indywidualnymi właściwościami jezdnymi.

"Oprócz wyjątkowego designu, klienci, którzy kupują nadwozie, cieszą się nowym, indywidualnym doświadczeniem z jazdy" - wyjaśnia Pierre Rommelfanger, szef działu rozwoju pojazdów w Bugatti. "Każda mała seria przechodzi taki sam stopień rozwoju, jak większa seria produkcyjna".

Bugatti Divo – skrojone na miarę

Właściciel ostatniego dostarczonego Bugatti Divo demonstruje żywe wyczucie w kwestii tradycji. Wybrany przez niego lakier Bugatti EB 110 LM Blue nawiązuje do ostatniego, oficjalnego samochodu wyścigowego Bugatti Le Mans, a kontrastujący niebieski Carbon podkreśla ekskluzywność i nawiązuje do współczesności. We wnętrzu kolory French Racing Blue i Deep Blue oraz matowe szare elementy karbonowe łączą historię z teraźniejszością.

Bugatti Divo stanowi kamień milowy w ponad 110-letniej historii Bugatti, która jest bogata w niezwykłe pojazdy. Dzięki nowemu designowi różni się wizualnie i technicznie od Chirona, a dzięki bardziej opływowej linii bocznej, dodatkowym wlotom powietrza i nowym, ledowym reflektorom z bumerangowymi światłami do jazdy dziennej, ma bardziej płaski i sportowy wygląd.

Tył został zdominowany przez światło 3D, które jest integralną częścią tylnej kratki, a podniesiony dyfuzor wzmacnia efekt szerokości z tyłu. Bugatti skomponowało podwozie w taki sposób żeby uzyskać, jak najlepszą zwinność oraz dynamikę podczas pokonywania zakrętów. W ten sposób nadano autu wyjątkowy charakter.

Bugatti Divo – moc z 16-cylindrów

Bugatti Divo napędzane jest kultowym 8-litrowym silnik W16 generujący 1500 KM i 1600 Nm. Dzięki niemu samochód osiąga setkę po niebotycznych 2,4 s, a maksymalnie można nim jechać nawet 380 km/h. Jest on zasilany powietrzem przez efektowny wlot powietrza z kanału NACA z centralną płetwą na dachu.

Nazwa modelu pochodzi od francuskiego kierowcy wyścigowego Alberta Divo, który w ciągu 20 lat odniósł serię zwycięstw dla Bugatti, w tym w sześciu wyścigach Grand Prix i dwukrotnie w Targa Florio. Na cześć jego i siedziby w Molsheim, francuska flaga zdobi lewy i prawy przednie błotnik Divo.

Żaden z 40 zbudowanych Bugatti Divo nie jest identyczny. Wielu klientów zdecydowało się na tę jednorazową produkcję, wybierając kolory i materiały, takie jak lakier, skóra i szwy. Tym samym wnoszą oni własne pomysły projektowe i tworzą osobisty pojazd. W rezultacie Divo jest kompletnie skrojone na miarę, a zatem całkowicie zgodne z tradycją Bugatti w budowaniu nadwozi.