Według materiałów prasowych Buick Excelle XT promowany jest na chińskim rynku jako pięciodrzwiowy sedan-coupe, chociaż w europie jego odpowiednik Opel Astra jest typowym hatchbackiem. Chińczycy wolą jednak sedany.
Nazwa Excelle ma w marce Buick na chińskim rynku długą tradycję dzięki czterodrzwiowemu sedanowi, który był niczym innym tylko zmodyfikowanym Daewoo Lacetti.
Buick Excelle XT od europejskiego Opla Astra różni się innym kształtem atrapy wlotu powietrza chłodnicy i oznakowaniem, a także nowym logo na kole kierownicy. General Motors w materiałach prasowych nie wspomina o pokrewieństwie z Oplem, a jedynie, że inspiracją design był koncept Buick Riwiera z 2007 roku.
Oferta jednostek napędowych nowego Buicka jest zdecydowanie skromniejsza od Opla. Nabywcy będą mieli do wyboru jeden z trzech silników benzynowych (jeden z turbodoładowaniem), które współpracują z sześciostopniowym automatem.
Podstawowy silnik 1,6 l o mocy 85 kW (116 KM) przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 155 Nm przy 4000 obr./min. Kolejnym jest silnik czterocylindrowy 1,8 l o mocy 103 kW (138 KM) przy 6300 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 175 Nm przy 3800 obr./min. Najatrakcyjniejszym w ofercie jest silnik 1,6 Turbo o mocy 135 kW (184 KM) przy 5500 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 235 Nm dostępnym w zakresie od 1980 do 5400 obr./min.
W ofercie wyposażenia znajdujemy m.in. trzy systemy audio, dwa rodzaje nawigacji satelitarnej, Bluetooth, USB, system monitoringu ciśnienia w oponach, dwustrefowa klimatyzację automatyczną, podgrzewane przednie fotele i asystenta parkowania.