Auto Świat Wiadomości Aktualności Chiński gigant stracił cierpliwość. BYD zmienia się na naszych oczach specjalnie dla Europy

Chiński gigant stracił cierpliwość. BYD zmienia się na naszych oczach specjalnie dla Europy

BYD, choć na arenie światowej okazuje się jednym z największych producentów, to w Europie wyniki sprzedaży nie robią wrażenia. Chińczycy, którzy chcieli zalać Stary Kontynent elektrykami, zdecydowali o zmianie swojej strategii i zaproponowaniu nam także hybryd plug-in. Poza tym będzie tu produkował auta i poprawia sieć serwisową.

BYD Atto 2
BYD
BYD Atto 2
  • BYD to jeden z największych producentów na świecie, ale wyniki sprzedaży w Europie nie zachwycają
  • Chińska marka zmienia strategię, oferując hybrydy plug-in obok elektryków, by przekonać do siebie klientów z Europy
  • BYD buduje fabryki w Europie, by ominąć cła na chińskie auta i zwiększyć zdolność produkcyjną

Chiński potentat motoryzacyjny BYD coraz śmielej stąpa po europejskim rynku. Producent znany z produkcji elektrycznych bestsellerów, które wyprzedziły nawet Teslę pod względem sprzedaży, teraz zmierza do podboju Starego Kontynentu. Z roczną światową produkcją przekraczającą 4 mln egzemplarzy, ustępuje miejsca jedynie takim gigantom jak Toyota i Volkswagen. Problem w tym, że w Europie zupełnie nie widać sukcesu tego chińskiego producenta.

BYD osiągnął sukces na świecie, ale nie w Europie. My wolimy MG

Po czterech latach od debiutu na europejskim rynku BYD w 2024 r. sprzedał blisko 50 tys. pojazdów, co oznacza trzykrotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Mimo to chińska marka zajmuje dopiero 31. miejsce wśród producentów na Starym Kontynencie, podczas gdy chiński konkurent, MG, plasuje się na 20. pozycji z wynikiem ponad 243 tys. sprzedanych samochodów. Różnica pomiędzy tymi producentami jest jedna: MG postawiło na sprzedaż aut spalinowych i hybrydowych, natomiast BYD chciał nas rozkochać w elektrykach.

Problemem BYD są same elektryki. To się zmieni

BYD, napotkał jednak na przeszkody w postaci sporej niechęci do elektryków, spowodowanej wysokimi cenami, nierównomiernie rozwiniętą infrastrukturą ładowania i innym sposobem eksploatacji, niż jesteśmy przyzwyczajeni. Dlatego producent zmienia podejście do rynku europejskiego i zaproponuje nam więcej hybryd PHEV. Dla Europy taki rodzaj napędu łączy ekonomiczną jazdę na prądzie z pewnością podróży na dłuższe dystanse dzięki silnikowi spalinowemu. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, BYD wprowadza na rynek modele hybryd plug-in, takie jak Atto 2, czy Seal U DM-i, które mają przekonać europejskich kierowców do technologii chińskiego producenta.

BYD buduje także fabryki w Europie, by ominąć wysokie cła nałożone na chińskie auta. Węgierski zakład ma ruszyć jeszcze w tym roku, a druga fabryka, która jest budowana w Turcji, rozpocznie produkcję w 2026 r. Dzięki temu roczna zdolność produkcyjna w Europie wyniesie 500 tys. pojazdów.

Zmiana strategii BYD. Będzie po europejsku, ale to nie wróży od razu sukcesu

Dążąc do umocnienia swojej pozycji, BYD nie rezygnuje z elektryków, lecz rozszerza ofertę o hybrydy, inwestuje w lokalną produkcję i rozwija sieć sprzedaży. Pozostaje pytanie, czy ceny pozostaną na tyle atrakcyjne, by móc skutecznie konkurować z europejską i chińską motoryzacją.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków