Citroën Polska, jako organizator programu C2R2 Teams’ Challenge, oprócz bieżącego wsparcia udzielanego zawodnikom przewidział nagrody pieniężne dla najlepszych zawodników w każdej eliminacji RSMP, a dla zwycięzcy programu samochód- Citroëna C2 VTS.

Dzięki wsparciu Citroën Sport udało się zapewnić dodatkową, nie przewidywaną na początku sezonu nagrodę - kit części C2R2 Max o wartości 35 000 euro. Jan Chmielewski, tegoroczny zwycięzca, odbierze kit w siedzibie Citroën Sport w Wersalu 10 grudnia...

Mocne wejście klasy R2B do Mistrzostw Polski

Rajdy samochodowe to wyjątkowa dyscyplina sportu. Mimo obszernego, liczącego aż dziewięć rund, kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski walka o zwycięstwo w klasach R2B oraz A6 trwała niemal do ostatniego, z prawie 120 rozegranych w tym roku odcinków specjalnych.

Na mecie Rajdu Dolnośląskiego, finałowej eliminacji RSMP, gratulacje za zdobycie dwóch tytułów Mistrza Polski odbierali debiutujący w C2-R2 Teams’ Challenge; Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot.

Sezon 2008, był pierwszym, w którym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski funkcjonowała klasa R2B. Powołano ją 21 stycznia na mocy porozumienia pomiędzy Citroën Polska a Polskim Związkiem Motorowym.

W jej ramach mogli startować kierowcy dysponujący Citroënem C2-R2 przygotowanym zgodnie z regulaminem klasy R2B. Ponieważ samochody tej klasy spełniają wszystkie wymogi klasy A6, każdy z jego kierowców był klasyfikowany również jej obrębie.

Po dziewięciu rozegranych rundach RSMP pierwsze miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge zajęli Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot. Krakowsko – warszawska załoga zdobyła możliwe do zdobycia tytuły, bowiem do Mistrzostwa Polski w R2B dołożyli oni triumf w klasie A6.

Kluczem do najwyższych laurów dla kierowcy, który w przeszłości zdobywał już tytuły Mistrza Polski w cyklotrialu, okazała się szybka i jednocześnie skuteczna jazda. Chmielewski z Pleskotem ukończyli wszystkie rajdy, w których wystartowali, w każdym z nich zajmując pozycję na podium w swojej klasie.

Niemal do ostatniego odcinka...

Niemal do ostatniego odcinka specjalnego finałowej rundy RSMP o tytuł podwójnego Mistrza Polski walczył z Chmielewskim Radosław Typa pilotowany przez Daniela Siatkowskiego.

Mimo bardzo szybkiej jazdy nie dotarli oni do mety Rajdu Dolnośląskiego i ostatecznie zawodnicy Moto Klubu Lidzbark Warmiński oraz Automobilklubu Rzemieślnik wyjechali z Kłodzka z dwoma tytułami II Wicemistrza Polski w klasach A6 oraz trzecim miejscem w R2B.

Niepowodzenie Typy spowodowało, że na drugie miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge wysunęli się bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Rodzinna załoga z Dzierżoniowa wygrała w tym sezonie najwięcej, bo aż trzy rundy RSMP i w udziale przypadło im podwójne Wicemistrzostwo Polski.

W końcowej punktacji C2-R2 Teams’ Challenge znalazło się siedem załóg, co jasno wskazuje na tendencję wzrostową w stosunku do sezonu 2007. Wciąż rośnie liczba zawodników deklarujących starty w klasie R2B w przyszłym roku, więc w 2009 roku można spodziewać się jeszcze większej ilości zawodników.

Citroën C2-R2 w ciągu dwóch lat startów pokazał, że mimo niewielkich rozmiarów, może być bardzo groźną bronią nie tylko wśród aut napędzanych na przednią oś, ale również w walce o wysokie pozycje w klasyfikacji generalnej. W 2008 roku kierowcy „cedwójek” dwukrotnie plasowali się w pierwszej dziesiątce generalki, zdobywając w sumie trzy punkty do klasyfikacji Mistrzostw Polski.

Na wielkie uznanie zasługuje dominacja Citroënów C2-R2 w klasie A6, w której cztery z pięciu czołowych załóg dysponowały takimi właśnie samochodami. Powoli normą staje się również, że w tyle za klasą R2B zostają kierowcy teoretycznie szybszych "rajdówek" przygotowanych w kategorii A7.