Opracowaniem modelu Chevrolet Cobalt SS zajęła się dywizja General Motors Performance Division (GMPD). Pod maską małego coupe zamontowano 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,0 l, który oferuje 194 kW (260 KM) przy 5300 obr./min i 353 Nm przy 2000 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów.
Ze względu na osiągi GMPD zmodyfikowało także zawieszenie, w którym zamontowano sportowe amortyzatory, sprężyny i stabilizatory. Zmiany przeprowadzono także w układzie hamulcowym, który osadzono tarczami Brembo na przedniej osi. Coupe porusza się na 18-calowych kołach ubranych w opony 225/40 R 18.
Od pozostałych wersji topowy Cobalt SS wyróżnia się nowym przednim zderzakiem ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi i spojlerem na klapie bagażnika. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele, nową rękojeść lewarka zmiany biegów, a na lewym słupku A zamontowano wskaźnik ciśnienia turbosprężarki.
Chevrolet Cobalt SS nie ma być tylko samochodem wystawowym, ale powinien pokazać pazur także na torze wyścigowym. Z tego powodu testowany był na torach wyścigowych w USA i Europie. Najbardziej znanym jest bez wątpienia Nürburgring, na którym Cobalt SS osiągnął czas 8:22,85 min. Co prawda producent nie podał, jaką prędkością maksymalną odznacza się nowe coupe, ale od 0 do 96 km/h przyśpiesza w 5,7 s i wytrzymuje przeciążenie boczne 0,9 g.