Dziennikarze z 15 krajów przyznali Cruze'owi pierwsze miejsce w kategorii "najlepszy zakup", a konkurencję stanowiły Hyundai i20, Skoda Yeti i Volkswagen Polo.

Członkowie jury przyznawali punkty za łącznie 13 kryteriów. Są to stylistyka i parametry techniczne, takie jak prowadzenie, zużycie paliwa, wpływ na środowisko, przestronność oraz punkty za szczególne znaczenie na wschodzących rynkach Środkowej i Wschodniej Europy: na przykład rozbudowana sieć dystrybucji i łatwa dostępność części zamiennych i akcesoriów.

Przewodniczący jury nagrody AUTOBEST, Ilja Seliktar, powiedział w imieniu kapituły, że Cruze stanowi najlepszy zakup spośród wszystkich samochodów w regionie i dodał, że kompaktowy sedan Chevroleta został ogólnym zwycięzcą dzięki doskonałemu stosunkowi wartości do ceny.

Sprzedaż nowego Cruze'a w całej Europie przewyższyła wszelkie najbardziej optymistyczne prognozy. Pod względem wartości samochód reprezentuje wszystko, czego oczekujemy od Chevroleta: łączy on w sobie świetny wygląd z wysokimi standardami bezpieczeństwa i niezawodnością. I wszystko to za korzystną cenę - powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.

Kilka dni temu EuroNCAP przyznało nowemu Chevroletowi Cruze pięć gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa. Według EuroNCAP Cruze otrzymał 79 punktów na 100 możliwych, co czyni go jednym z najbezpieczniejszych modeli w tej klasie samochodów osobowych. Cruze osiągnął 96 procent ochrony dorosłych pasażerów, co plasuje go na drugim miejscu w tym roku, bijąc na głowę wszystkie testowane samochody klasy Premium.

Cruze uzyskał maksymalną notę 16 punktów w teście przy zderzeniu czołowym oraz maksymalną notę 8 punktów w teście przy zderzeniu bocznym z ruchomą deformującą się przeszkodą. Cruze jest pierwszym samochodem osobowym, który otrzymał maksymalne oceny w obu testach zderzeniowych, odkąd EuroNCAP zaczęło przeprowadzać te testy w 1997 r.

Nowy kompakt Chevroleta z powodzeniem zadebiutował na polskim rynku. Od rozpoczęcia sprzedaży w kwietniu br. do końca listopada nabywców znalazło 448 samochodów. Jest to ponad dwa razy więcej niż jego poprzednika, Chevroleta Lacetti sedan, którego sprzedaż w porównywalnym okresie 2008 roku wyniosła 217 sztuk.