Ameryka Południowa uważana jest za kontynent, który nadal się rozwija i powoli osiąga stopień dojrzałości europejskich rynków samochodowych. Wbrew temu już dzisiaj w Brazylii czy Argentynie sprzedawanych jest wiele europejskich samochodów, a niektórzy producenci eksportują z Ameryki Południowej do Europy (Volkswagen).
Globalizacja w połączeniu z lokalnym marketingiem poszczególnych producentów może generować kuriozalne modele. Jednym z przykładów jest nowy Chevrolet Vectra GT, który na rynku brazylijskim pojawi się jesienią br.
Jak wskazuje tytuł, rozkodowanie nazwy nowego modelu bez zdjęcia mogłoby się wydać skomplikowane. General Motors w Brazylii sprzedaje swoje samochody pod globalną marką Chevrolet, tak więc zmiana marki jest całkiem logiczna. Ponieważ brazylijska Astra jest odpowiednikiem naszej Astry Classic, nowa Astra otrzymała inną nazwę z europejskiego portfela – Vectra. Już teraz na rynku są do dyspozycji 4-drzwiowe sedany Vectra, które pod nazwą Astra Sedan dostępne będą w Europie od tegorocznej jesieni. Sedany są w Brazylii sprzedawane z 4-cylindrowymi silnikami starszej konstrukcji o pojemności 2,0 l oraz 16-zaworowym o pojemności 2,4 l. Oba silniki mogą spalać benzynę lub etanol, a także jakąkolwiek mieszankę obu paliw. W zależności od aktualnego paliwa (etanol ma większą liczbę oktanową) silniki osiągają moc 89 kW/121 KM (94 kW/128 KM na etanol) i 107 kW/145 KM (110 kW/150 KM na etanol).
Ponieważ dwulitrowy silnik otrzymał także nowy model Chevrolet Vectra GT, wydaje się, że oznaczenie GT nie równa się ani OPC, ani GSi, ale chodzi raczej o efekt. Ten podkreślony jest kołami ze stopów lekkich w nowoczesnej stylistyce i sportowym ospojlerowaniem.