Nowa era w transporcie samochodowymVolt wprowadza nową erę elektryfikacji pojazdów, tworząc nową klasę samochodów znanych jako Extended-Range Electric Vehicle (pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu) lub E-REV. Volt wykorzystuje elektryczność do napędzania kół przez cały czas na wszystkich prędkościach. W podróży powyżej 60 km, Volt jest napędzany elektrycznością z 16-kWh akumulatora litowo-jonowego. Po wyczerpaniu energii akumulatora, napędzany benzyną/E85 generator niezauważalnie zaczyna dostarczać energię elektryczną, zasilając elektryczną jednostkę napędową Volta i jednocześnie ładując akumulator.Taki tryb działania rozszerza dystans, jaki może pokonać Volt, o kilkaset dodatkowych kilometrów, dopóki nie zostanie naładowany akumulator pojazdu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, Volt eliminuje "obawęo dystans", dając kierowcy pewność, że nie stanie nagle z rozładowanym akumulatorem.Volt może być podłączany do ładowania w standardowym w każdym domu gniazdku elektrycznym 230V. Inteligentna technologia ładowania w tym pojeździe umożliwia naładowanie akumulatora Volta w mniej niż trzy godziny. Czas ładowania zmniejsza się, jeśli akumulator nie został do końca rozładowany. GM szacuje, że pełne naładowanie, które zapewni kierowcy dystans do 60 km, będzie kosztowało mniej niż jeden euro za noc.KosztyVolt oferuje dynamiczną jazdę w niezwykle cichym wnętrzu. Ponad 220 ogniw litowo-jonowych w akumulatorze Volta dostarcza wystarczającej mocy. Elektryczna jednostka napędowa Volta dostarcza moc równą 150 koni mechanicznych, 370 Nm momentu obrotowego i maksymalną prędkość 161 km/h. Brak hałasu silnika, w połączeniu ze specjalnymi materiałami tłumiącymi dźwięki, czyni Volta samochodem niezwykle cichym podczas jazdy.GM szacuje, że Volt będzie kosztował około dwa eurocenty za kilometr jazdy na akumulatorze, w porównaniu do 12 eurocentów za kilometr jazdy przy użyciu benzyny po €1,50 za litr. Średnio dla kierowcy jeżdżącego 60 km dziennie (lub 22 000 km rocznie), zaoszczędzone kwoty to €2 200 rocznie. Stosując nocną taryfę opłat za elektryczność, GM szacuje, że km napędzanego elektrycznie Volta będzie stanowił jedną szóstą kosztów konwencjonalnego pojazdu napędzanego benzyną.Volt będzie produkowany prawdopodobnie w zakładach GM Detroit-Hamtramck, pod warunkiem powodzenia wynegocjowania przez GM rządowego wsparcia. Rozpoczęcie produkcji modeli na rynek USA planuje się na 2010 rok. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.źródło: GM