Spowoduje to, że łączne inwestycje koncernu GM związane z modelem Volt i realizowane w ośmiu lokalizacjach wyniosą 700 mln dolarów.

Zakłady Detroit-Hamtramck produkować będą Volta z wykorzystaniem narzędzi marki Grand Blanc i będą zaopatrywane w akumulatory litowo-jonowe przez należące do GM zakłady produkcji akumulatorów Brownstown Twp, wały rozrządu i korbowody przez Bay City oraz wytłoczki i silnik napędzający generator do Volta 1.4 l, pochodzące od firmy Flint.

Volt wytwarzany będzie na istniejącej linii produkcyjnej w zakładach Detroit-Hamtramck. Montaż prototypowych pojazdów modelu Volt rozpocznie się wiosną, natomiast regularna produkcja zaplanowana została na drugie półrocze roku 2010. Produkcja Chevroleta Volta na rynki europejskie rozpocznie się w drugim półroczu roku 2011.

- Przewiduje się, iż zakłady Detroit - Hamtramck stanowić będą pierwsze fabryki w USA, należące do jednego z największych producentów samochodów, które wytwarzać będą pojazd z napędem elektrycznym. Jest to dalszy ciąg działań podjętych w roku 2007, kiedy to Volt zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit. Od tego czasu zakres wyzwań i liczba partnerów wzrosły w sposób znaczący. Konkurencja i współpraca przyspiesza rozwój technologii pojazdów z napędem elektrycznym oraz związanej z tym infrastruktury - powiedział Jon Lauckner, wiceprezes GM ds. planowania produkcji.

Oprócz 700 mln dolarów inwestycji w zakłady związane z modelem Volt, w proces zaangażowani są liczni dostawcy, spółki świadczące usługi komunalne oraz organizacje inwestujące w stanie Michigan i całych Stanach Zjednoczonych z myślą o wsparciu produkcji modelu Volt oraz rozwoju pojazdów z napędem elektrycznym.

W sierpniu amerykański Departament Energii przyznał ponad 2 miliardy dolarów 45 firmom, uniwersytetom i organizacjom w 28 stanach na prace związane z produkcją napędów elektrycznych i akumulatorów oraz elektryfikacją infrastruktury transportowej.

- Dzięki pionierskim działaniom koncernu GM rozwój pojazdów z napędem elektrycznym prowadzi do powstania całkowicie nowych gałęzi przemysłu. Do prac zostali włączeni projektanci akumulatorów i osoby zajmujące się ich recyklingiem, podmioty zajmujące się budową domów i komercyjnych stacji ładowania, jak również dostawcy układów sterowania zasilaniem oraz silników elektrycznych. Nie ma potrzeby przypominać, iż system produkcji pojazdów z napędem elektrycznym stwarza nowe miejsca pracy i długofalowo umacnia konkurencyjność stanu Michigan i całej Ameryki - dodał Lauckner.

W celu zredukowania kosztów i maksymalizacji elastycznych technologii produkcyjnych część wyposażenia wykorzystywanego do produkcji Volta pochodzi z innych zakładów koncernu GM i zainstalowana została w wydziale spawalni zakładów Detroit-Hamtramck. Zakłady Detroit-Hamtramck zostały otwarte w roku 1985, a obecnie zatrudniają one około 1200 osób, w tym 1100 pracowników produkcyjnych reprezentowanych przez związek zawodowy UAW.

- Ta inwestycja to wspaniała wiadomość dla pracowników, gdyż pozwala wytyczyć drogę ku przyszłości i elektryfikacji samochodów – powiedział Cal Rapson, wiceprzewodniczący i dyrektor Międzynarodowych Związków Zawodowych UAW.

Volt to pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu. Zaprojektowano go tak, by mógł przejechać do 60 km na napędzie elektrycznym bez emisji spalin oraz konieczności stosowania benzyny. Po wyczerpaniu akumulatora litowo-jonowego niezauważalnie uruchamiany jest silnik napędzający generator, który zwiększa całkowity zasięg pojazdu do ponad 500 km przed ponownym tankowaniem lub postojem na naładowanie akumulatora. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.