W marcu 1901 roku Automobile Show w Coliseum rozpoczął historię tej największej imprezy motoryzacyjnej. W wystawie wzięło wówczas udział 65 wystawców, którzy zaprezentowali 113 pojazdów. W hali wystawowej wszystkie eksponaty usytuowano w środku drewnianego toru wyścigowego, na którym można było prezentować walory pojazdów. Zwiedziło ją ponad 2 tys. osób. W tym samym miejscu organizowano wystawy motoryzacyjne do 1935 roku.

Od początku Chicago wpisało się w historię amerykańskiej motoryzacji jako centrum, w którym organizowano największy w tym kraju pokaz najnowszych modeli samochodów.

- W latach 1901-1932 jego siła napędową był Samuel Miles, zwany „ojcem nowoczesnego auto show”. W 1904 roku bilet wstępu kosztował 50 centów, a wystawiane samochody od 500 do 10 000 dolarów. - W 1914 roku zaprezentowano 500 samochodów. W 1917 premierę miał Studebaker.- W 1935 roku Chicago Auto Show przeniesiono z Coliseum do International Amphiteatre, co pozwoliło organizatorom zwiększyć powierzchnię ekspozycji z 5,5 tys. m2 do 23 tys. m2. Wówczas zaprezentowano prawie 300 modeli samochodów, a wśród nich premierowego Corda.- W 1940 roku zadebiutował pikap Plymouth PT105 oraz nowe ciężarówki marki chevrolet, a rok później gwiazdą okazał się Plymouth w wersji kabriolet oraz Pontiac sedan.

Kolejne edycje wystawy przerwane zostały działaniami wojennymi. Pierwsza edycja po zakończeniu II wojny światowej powróciła w 1950 roku do Chicago i była to także pierwsza taka wystawa na terenie USA. Zwiedziło ją 478 tys. osób. W następnych latach w Chicago odbywały się wielkie premiery nowych modeli pochodzących od amerykańskich producentów. Rok 1951 – Chrysler HEMI V8, Hudson Hornet, Oldsmobile Super 88. Rok 1952 – Willys Aero, Chrysler New Yorker, Lincoln Capri, Plymouth Cranbrook Belvedere, czy Studebaker Commander State Starliner. 1953- Cadillac Eldorado i Buick Skylark I Chevrolet Corvette. 1955 – General Motors zaprezentował australijskiego Holdena, brytyjskiego Vauxhalla i niemieckiego Opla. Inne modele to: Pontiac Bonneville, Buick Wildcat II, Cadillac El Camino, Chevrolet Nomad. Wystawę zwiedziło 490,5 tys. gości.1956 – Plymouth Fury, Chrysler 300B, Dodge Town Wagon, francuska Simca cabrio, Volkswagen Garbus i Bus.

Rok 1958 to 50. edycja Chicago Auto Show. Wśród premier wymienić należy m.in. Ferrari 250 Gran Turismo i 4.9 SuperAmerica, Chevroleta Impala. 1959 – Toyota Rambler America, Lincoln Continental Mark IV, Buick Texan, Cadillac Cyclone.

1960 – DeSoto, Chevrrolet Corvair, Ford Falcon i Chrysler Valiant. 1962 – Daimler, Alfa Romeo, Porsche, Opel, Simca, Osca oraz Ford Fairlane, Mercury Meteor, Chevrolet Monza. 1963 – Hilmann Super Minx, Oldsmobile El Torero, Chevrolet Corvette Sting Ray. 1966 – Chrysler 300X, Dodge Coronet 500, Chevrolet Caribe, Ford Magic Cruiser, Ford Econoline Apartment. 1969 – Pontiac Firbird Trans Am, Chevrolet T-top Corvette. 1970 – Ford Mustang Grabber, Opel GT, Lincoln Mark III Dual Cowl Phaeton. 1975 – Mercedes-Benz 450 SE, Triumph TR7, AMC Pancer, Cadillac Eldorado.

W 1983 roku zorganizowano Chicago Auto Show po raz 75. Z tej okazji wielu amerykańskich producentów zaprezentowało nowe modele jak m.in. Dodge Daytona, Chrysler Laser, Ford Probe IV i wiele prototypów. 1984 – Honda CRX, Nissan 300ZX, Ford Mustang SVO, Chevrolet Cavalier Type 10, Pontiac Fiero.

1991 – Ford Crovn Victoria, Pontiac Bonneville, Mercury Grand Marquis, Oldsmobile Eighty-Eight, Buick LeSabre. 1992- Toyota Camry SW, Subaru Touring Sports LE, Mazda 626m Audi 90m Saab 9000CD Turbo.

W 1997 roku Chicago Auto Show przeprowadza się do nowego centrum o powierzchni 78 tys. m2. Premiery to: Chevrolet Camaro FL, zmodyfikowany Ford Ranger, Volvo C70. 1998 – Chevrolet Corvette, Volkswagen New Betele, Maybach, Mitsubishi Galant.

Setna rocznica (1901-2001) i 93. edycja Chicago Auto Show była doskonała okazją do podsumowania tej najbardziej opiniotwórczej i prestiżowej imprezy organizowanej w branży motoryzacyjnej na terenie USA.

W 2005 roku powierzchnia ekspozycji powiększyła się do 111,5 tys. m2, a więc o 40 proc. w porównaniu z rokiem 2004. W tym roku Chicago Auto Show dojechał do setki. O tym, co można tym razem zobaczyć, piszemy w naszych relacjach.