W wywiadzie dla włoskiej gazety "La Repubblica", Di Risio, założyciel i prezes holdingu, potwierdził plany rozpoczęcia produkcji chińskiej marki Chery. DR Motor czeka jeszcze na zielone światło od agencji rządowej Invitalia, która musi zatwierdzić nową inwestycję. Jeżeli tak się stanie, firma dostanie potrzebne kredyty na realizację projektu, którego pierwszym celem jest rozpoczęcie produkcji SUV-a przed końcem 2012 roku.

Dr Motor prognozuje, że w ciągu pięciu lat uda mu się zdobyć 3 procent lokalnego rynku. Główną bronią w walce z rynkową konkurencją mają być ceny niższe nawet o 20 proc., przy zachowaniu wysokiej jakości produktu. Zdaniem Risio, taka oferta w czasach kryzysu "robi różnicę".

DR Motor chce wdrażać swój projekt stopniowo. W 2013 roku planuje produkcję 10 000 aut, która w kolejnym roku ma wzrosnąć do 25 000 aut, w 2015 do 38 300 aut, w 2016 do 52 000 aut, by w 2017 osiągnąć planowany pułap 60 000 aut. Stopniowo ma też zwiększać się zatrudnienie - w 2012 roku do 241 osób, w 2014 roku do 909 osób, a w 2017 wzrośnie do maksymalnej liczby 1 312 osób.

Co ważne z punktu widzenia gospodarki Włoch, część poddostawców pracujących wcześniej dla Fiata przy produkcji Lancii Ypsilon otrzyma nowe kontrakty od nowego właściciela fabryki.

Gama modelowa początkowo obejmować będzie cztery chińskie modele: DR1 (Chery/Riich M1), DR2 (Chery A1), DR3 (Chery Fulwin 2) i DR5 (Chery Tiggo). Poza DR3, każdy z wymienionych modeli jest już oficjalnie sprzedawany we Włoszech. Modele te mają rywalizować głównie z modelami Fiata. Szczególnie ciekawie prezentuje się zaprojektowany we Włoszech przez Torino Design Chery Fulwin 2, który będzie oferowany pod nazwą DR3.

Będzie to już trzecia fabryka samochodów chińskich w Unii Europejskiej. Zakłady montażowe posiada także Great Wall Motor (Bułgaria) i SAIC/MG (Wielka Brytania).

W 2011 roku w okresie od stycznia do listopada DR Motor sprzedał we Włoszech 2 831 aut.