Oba samochody otrzymają nowy układ napędowy 5,7 l HEMI Hybrid, który zadebiutuje w przyszłym roku jako pierwszy seryjny układ hybrydowy z produkcji Chryslera i pierwszy samochód koncernu DaimlerChrysler, który wykorzysta dwutrybową technologię hybrydową.

Nowy układ hybrydowy, który opracowano we współpracy spółek DaimlerChrysler, GM i BMW prezentuje nowoczesne rozwiązania – chodzi o połączenie dwóch silników elektrycznych i przekładni z płynnie zmienianymi przełożeniami i czteroma zaprogramowanymi trybami zestopniowania. Dzięki nisko- i wysokoobrotowej elektronicznej skrzyni biegów ECVT system oznaczany jest jako dwutrybowa hybryda. Niemniej skrzynia biegów będzie miała ustawione także cztery na stało ustawione biegi, co w pewnych trybach jazdy zapewni dalsze zaoszczędzenie paliwa. Chrysler Aspen Hybrid i Dodge Durango Hybrid napędzane będą dwoma silnikami elektrycznymi, benzynową jednostką 5,7 V8 HEMI lub połączeniem obu napędów.

Nowy układ hybrydowy ma połączyć dwa oddzielne światy – dużą moc i mniejsze zużycie paliwa. Od nowego 5,7 HEMI Hybrid oczekuje się, że zaoszczędzi aż 25 % paliwa w stosunku do układu wyłącznie z silnikiem benzynowym. W mieście oszczędność paliwa powinna osiągnąć aż 40 %. Również w wersji hybrydowej 8-cylindrowy silnik zostanie wyposażony w możliwość wyłączania czterech cylindrów.

Już piąty rok z rzędu (od rozpoczęcia produkcji w roku 2003) HEMI pojawia się na liście 10 najlepszych silników.