Większość udziałów w Chrysler Group i związanym z Grupą sektorem usług finansowych przejął od DaimlerChrysler za 7,4 miliarda USD fundusz inwestycyjny Cerberus, który wniesie kapitał 62 mld USD celem refinansowania i dokapitalizowania Chryslera. Fundusz dysponować będzie 80,1 % praw majątkowych w nowej spółce Chrysler, a pozostałe 19,9% pozostanie w posiadaniu DaimlerChrysler.

Chrysler ma plan na przyszłość i wprowadza go w życie. Jako firma już samodzielna, Chrysler będzie kontynuować strategię ustaloną w ramach Planu Odnowy i Transformacji, przewidującego – oprócz powrotu do rentowności w roku 2008 i wypracowania 2,5% zysku na sprzedaży w roku 2009. Utrzymanie trzech marek Chrysler, Jeep i Dodge. Kontynuację strategii wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych. Kontynuację istniejącej współpracy z partnerami na świecie oraz przedsięwzięć badawczo-rozwojowych

Planowany rozwój Chryslera opiera się na mocnych fundamentach. Korzystając ze wsparcia, jakiego udzielą nam partnerzy (Cerberus i Daimler) – nowa spółka Chrysler stawiać będzie na te wartości, dzięki którym jest tak wyjątkowa.

Cerberus chce wspierać kadrę kierowniczą Chryslera. Nie przewiduj dalszych redukcji zatrudnienia w wyniku zmiany głównego udziałowca firmy. Będzie wciąż rozwijać współpracę zdealerami, dostawcami i związkami zawodowymi.

Nowy partner Chryslera to dobry wybór. Cerberus żywi głęboki szacunek dla doskonałości w biznesie i będzie nas wspierał swym bogatym doświadczeniem finansowym oraz inwestycyjnym. Cerberus jest zdania, iż trwały ład korporacyjny jest podstawą każdej działalności gospodarczej. Własność prywatna pozwoli Chryslerowi skoncentrować się na realizacji planu odnowy i transformacji.Właściwy partner dla Chryslera został wybrany po długich i starannych poszukiwaniach. Zaangażowanie ze strony Cerberusa ma charakter długoterminowy, z myślą o światowym rozwoju i sukcesie naszej firmy. Jako firma prywatna, nowy Chrysler będzie w stanie lepiej realizować swój długoterminowy plan odnowy, a nie tylko dbać o maksymalizację zysków w krótkim okresie.

Współpraca z Daimlerem będzie kontynuowana, także w zakresie wspólnego wykorzystywania nowych technologii.Od tej współpracy zależy w znacznej mierze przyszłość Chryslera – szczególnie w obecnej sytuacji rosnącego zapotrzebowania na pojazdy paliwooszczędne. Dla Chryslera dostęp do technologii czystych silników Diesla i ogniw paliwowych, napędów hybrydowych oraz innych rozwiązań Daimlera ma znaczenie podstawowe i dlatego współpraca w tej dziedzinie będzie utrzymana.

Sprzedaż w Polsce w 2006 roku wyniosła blisko 1500 samochodów, w b.r. planowana jest na poziomie powyżej 2000 sztuk. Przewiduje się w b.r. 10-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów Jeep dzięki wprowadzeniu paliwooszczędnych modeli Patriot i Compass. Wprowadzone zostaną na rynek nowe samochody (Chrysler Sebring Sedan iChrysler Sebring Cabrio, Dodge Avenger), które zużywają w cyklu pozamiejskim ok. 8 l/paliwa na 100 km.

Na poziomie hurtowym, także z powodów prawnych, w krajach (na rynkach) objętych działaniem Market Performance Center (MPC) zajmujących się dystrybucją Chrysler Group (w Polsce rolę MPC spełnia DaimlerChrysler Automotive Polska) – zostaną utworzone firmy (w Polsce będzie to Chrysler Polska), których zadaniem będzie sprzedaż produktów Chryslera. Tym niemniej, ze względów praktycznych oraz celem niezakłóconej współpracy z dealerami i klientami istniejące MPC będą udzielać wsparcia tym nowym firmom przez okres co najmniej trzech lat.

Za działalność Chrysler Group na danym rynku odpowiedzialny będzie dyrektor zarządzający, który ma ściśle współpracować z prezesem MPC – celem właściwej koordynacji wsparcia dla tej działalności. Szef MPC będzie współpracować z dyrektorem zarządzającym w zakresie odpowiedniego wsparcia dla naszej działalności m.in. finansowania, informatyki i telekomunikacji (IT) czy zakupów i zaopatrzenia.

Finansowanie sprzedaży detalicznej i hurtowej (dla dealerów) będzie wciąż należeć do DaimlerChrysler Financial Services. Nie zmienią się także nasze podstawowe porozumienia i zasady działania w zakresie obsługi i zaopatrzenia w części zamienne.