Nowa linia benzynowych silników sześciocylindrowych odgrywać będzie ważną rolę dla realizacji programu ograniczenia ogólnego zużycia paliwa w całej gamie samochodów i pojazdów Chrysler, Ram Truck, Jeep i Dodge.

Jako oszczędniejszy i bardziej wyrafinowany technicznie, Pentastar V-6 zostanie docelowo następcą siedmiu obecnych jednostek V-6 Chryslera i korzystać będzie z nowoczesnych technologii dostępnych w ramach aliansu z firmą Fiat, a więc m.in. Multiair, systemów wtrysku bezpośredniego oraz turbodoładowania.

- Pierwszym zastosowaniem silnika Pentastar będzie napęd Jeepa Grand Cherokee, który wejdzie na rynek jeszcze w tym roku. Silnik ten zapewni większą elastyczność w stosowaniu nowych technologii, a jako następca jednostek V-6 poprzedniej generacji pozwoli uzyskać znaczne oszczędności kosztowe dla naszej firmy - stwierdził Paolo Ferrero, wiceprezes ds. zespołów napędowych w Chrysler Group LLC - do roku 2014 nowy V-6 stanowić będzie jedną trzecią naszej produkcji silników benzynowych, dzięki czemu ogólne zużycie paliwa przez pojazdy produkcji Chrysler Group spadnie o ponad 25 procent - dodaje przedstawiciel Chryslera.

Oferowany dla Jeepa Grand Cherokee MY 2011 nowy, 3,6-litrowy silnik Pentastar V-6 rozwija moc 290 KM przy 6350 obr/min oraz moment obrotowy 353 Nm przy 4300 obr/min (odpowiednio o 38 i 11 procent więcej niż jednostka V-6 stosowana poprzednio, przy zredukowanym o około 11 procent zapotrzebowaniu na paliwo).

Silnik Pentastar V-6 przystosowany jest do pracy na benzynie Regular, co oznacza 10-procentową oszczędność na kosztach paliwa w porównaniu z silnikami zasilanymi droższą benzyną Premium. Jako jednostka typu ‘flex fuel’ może być także zasilany biopaliwem E85.

Korzyści dla użytkownika: oszczędność paliwa, wyrafinowana technika, jakość wykonania oraz niskie koszty eksploatacji.

Silnik Pentastar V-6 przystosowany jest do pracy na benzynie Regular, co oznacza 10-procentową oszczędność na kosztach paliwa w porównaniu z silnikami zasilanymi droższą benzyną Premium. Jako jednostka typu ‘flex fuel’ może być także zasilany biopaliwem E85.