Pierwsza "7" wyposażona była w silnik 1302 ccm, następne z oznaczeniem B i C odpowiednio w silniki 1529 ccm i 1628 ccm. W ofercie od początku produkcji był też model 7 Sport z silnikiem 1911 ccm, który później został nazwany 11 Legere, by wreszcie stać się znanym u nas 11 BL. Modele 7 i 11 Legere miały rozstaw osi 291 cm, a kół 134 cm. W 1935 roku rozszerzono ofertę o dwa kolejne modele 11 Normale oraz 11 Longue. Pierwszy miał rozstaw osi309 cm, drugi 327 cm. Obydwa z rozstawem kół 146 cm. Równolegle ze zmianami silnikowymi wprowadzano różne odmiany karoserii. Na salonie w Paryżu w październiku 1934 roku pokazano już 12 odmian modelu Traction Avant. Prezentowany model 11 Normale z 1937 roku napędzany był czterocylindrowym, górnozaworowym, rzędowym silnikiem o pojemności 1911 ccm i mocy 46 KM osiąganej przy 3800 obrotach na minutę. Miał trzystopniową skrzynię biegów, zawieszenie niezależne na drążkach skrętnych, hamulce hydrauliczne. Prędkość maksymalna to 105 km/h.
Citroen 11 Normale 1937 rok Francja
Przełomem w historii firmy Citroen było wprowadzenie na rynek samochodu z samonośnym nadwoziem i przednim napędem. Model 7 Traction Avant pokazano po raz pierwszy 18 kwietna 1934 roku.
Auto Świat
Citroen 11 Normale 1937 rok Francja