Wczoraj, równolegle w 34 krajach świata, w niekonwencjonalny sposób Citroën zainaugurował wejście Marki w nowy dynamiczny okres: dokonano tego w... salach kinowych.

Data - 5 lutego - została wybrana nieprzypadkowo: uczyniono w ten sposób ukłon w stronę założyciela Marki!

W trudnym momencie ekonomicznym, ale również w okresie zmian, jakie dokonują się w sposobie podejścia do motoryzacji i w dobie tworzenia nowych relacji pomiędzy użytkownikami i markami, Citroën nie zamierza być bierny: działa i zmienia swoje oblicze.

Główny cel koncernu to utrzymanie dynamiki zainicjowanej sukcesami nowych produktów, wprowadzonych na rynek w okresie ostatnich dziesięciu lat oraz wzmocnienie wizerunku samej Marki Citroën, a w konsekwencji podniesienie atrakcyjności jej gamy.

Obecnie, Citroën angażuje się więc w globalny proces działań skupionych wokół zmiany swojego oblicza: są nim nowy wizerunek, nowe relacje z klientami i nowa gama samochodów.

O każdym z procesów napiszemy oddzielnie. Na początek...

Nowy wizerunek

Nowe logo, będące efektem współpracy działów Marketingu i Stylu Marki, pod przewodnictwem Jean-Pierre’a Ploué oraz agencji Landor, należącej do międzynarodowej sieci specjalizującej się w brandingu i designie, jest pierwszym widocznym świadectwem zapoczątkowanych zmian.

Uwolnione z kadru szewrony stały się trójwymiarowe. Nabrały bardziej plastycznej rzeźby i zyskały więcej mocy i wyrazistości.

Tradycyjny czerwony kolor zachowany został w nowym logotypie w nazwie Marki jako łącznik pomiędzy historią i przyszłością Citroëna. Kolor ten ewoluował i nabrał dużo większej głębi.

Wizerunek Marki: Créative Technologie

Citroën, który jako pierwszy wdrożył system Stop&Start w modelach C2 i C3, europejski lider w dziedzinie sterowanych elektronicznie skrzyń biegów i pionier w zastosowaniu filtra cząstek stałych, dowodzi swojej troski o środowisko naturalne oraz oszczędność w zakresie zużycia energii.

W 2008 roku, wraz z modelem C1, potwierdza on swoją wiodącą pozycję producenta europejskiego oferującego pojazdy wykazujące emisję CO2 na poziomie 110g/km i niższym.

Jako wynalazca zawieszenia hydroaktywnego, twórca szerokokątnej panoramicznej szyby przedniej, inicjator nowych systemów wspomagania prowadzenia, takich jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii, system Head-up Display, system antypoślizgowy Snow Motion, SOS Urgence, ale również producent C3 Picasso, modelu o nowatorskiej architekturze gwarantującej maksymalne możliwości adaptacji wnętrza, Citroën nie poszukuje osiągnięć czysto technologicznych, ale technologii jak najbardziej przyjaznych użytkownikom.

Citroën nie waha się zaproponować wizji samochodu, który nie powtarza rozwiązań już istniejących.

C5 na nowo definiuje pojęcie tradycyjnej limuzyny, wyrafinowanej i eleganckiej, i przekracza założone dla niego cele sprzedaży na rok 2008.

Visiovan C4 Picasso wyznaczył nowe trendy w swoim segmencie i w roku 2008 stał się jego liderem na rynku europejskim.

C3 Picasso, o podobnych ambicjach, zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszym trymestrze roku 2009.

Dzięki nowemu Berlingo, wprowadzonemu na rynek w maju 2008 roku i Nemo, wylansowanemu w lutym 2008 roku, Citroën, dysponując całkowicie odnowioną gamą pięciu samochodów dostawczych, stał się Marką wzorcową w tym segmencie rynku.

Wybiegając w przyszłość, Citroën stworzył prototyp Hypnos wyposażony w hybrydowy układ napędowy z silnikiem Diesla i model C-Cactus, który jest urzeczywistnieniem nowej wizji samochodu.

Reklama w duchu nonkonformizmu

Citroën czyni z hasła Créative Technologie swój slogan reklamowy.

W języku francuskim, identyczny na całym świecie i obfitujący w znaczenia, slogan ten staje się podstawą nowej strategii reklamowej.

Każda reklama przekazuje obietnicę Marki i korzyści, jakie daje ona swoim klientom, nie rezygnując jednocześnie ze swego nonkonformizmu i optymizmu.

Po raz pierwszy od 1983 roku, to sama Marka staje się bohaterem kampanii reklamowej, która opracowana została przez agencję H, filię grupy Havas.

Szata graficzna: gwarancja spójności wizualnej

Obecnie trudno jest mówić o spójności wizualnej w komunikacji Marki. Nowa szata graficzna, czcionka opracowana specjalnie dla Citroën oraz jednoznaczny ton przekazów mają zagwarantować Marce lepszą widoczność i jednorodność wyrazu.

Ta nowa platforma ekspresji będzie nośnikiem statusu Marki.

To obszar, w którym dominuje kolor biały, symbol subtelności i elegancji, w którym oszczędnie użyty kolor czerwony wyraża dynamizm, a barwa czarna, i połyskująca szara potęgują moc i prestiż.

Citroën zapoczątkuje te zmiany już w dniu dzisiejszym!

Portal internetowy

Aktualnie już ponad 70 procent klientów, którzy składają wizytę w salonach Citroëna, odwiedziło uprzednio stronę internetową Marki w poszukiwaniu informacji.

Strona www.citroen.com, staje się od dnia dzisiejszego pomostem przekierowującym użytkowników na oficjalne strony Citroëna w poszczególnych krajach.

Aby zagwarantować spójność informacji, 6 lutego w godzinach porannych Citroën zmienia jednocześnie szatę graficzną wszystkich swoich 20 europejskich portali, wykorzystując do prezentacji nowego wizerunku najbardziej zaawansowaną technologię full 3D.

Począwszy od drugiego półrocza 2009 roku, wraz z nową strategią Citroën wejdzie w nową erę Internetu.

Citroën Sport przyjmuje nazwę Citroën Racing

Mając na koncie cztery tytuły Mistrza Świata Konstruktorów oraz pięć tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC Kierowców (Sébastien Loeb i Daniel Elena), Citroën na trwałe wpisał się w historię sportów motorowych.

Podczas Rajdu Cypru, Citroën Sport zmieni nazwę na Citroën Racing.

Przypisywane rajdom samochodowym cechy- prędkość, dynamizm, pasja – znajdą swój wyraz w nowej szacie graficznej Citroën w postaci trzech czerwonych linii na białym tle.

Nowa architektura

Aby stworzyć sprzyjające warunki do wytworzenia i zacieśniania nowych relacji z klientami, Citroën podjął się przeobrażenia międzynarodowej sieci punktów sprzedaży: przekształcenia salonów ekspozycyjnych, miejsc podjęcia klienta oraz sprzedaży i serwisów obsługi.