Zgłoszenie przez Citroën Sport trzykrotnych mistrzów świata do startu w Donegal na C4 WRC stanowi element przygotowań zespołu do Rajdu Irlandii.

Pomimo, że zaczyna się kalendarzowe lato, ekipę Citroën Sport powitała na miejscu niemal zimowa pogoda. Gdy Sébastien i Daniel kończyli swoje dwa przejazdy zapoznawcze trasy i w czwartek około południa wyjeŜdŜali na odcinek testowy, termometr pokazywał ledwie 9°C, a w całej okolicy z przerwami padał deszcz. Za to dla ekipy technicznej takie warunki były doskonałą okazją, aby zebrać informacje niezbędne do właściwego ustawienia samochodu.

Pierwszy etap rajdu składał się z sześciu odcinków specjalnych, poprowadzonych wyjątkowo wąskimi, pełnymi wzniesień i szybkimi drogami. Miejscowi kierowcy korzystali ze znajomości terenu i przyzwyczajeni byli do deszczowej aury, natomiast Loeb i Elena powoli i stopniowo poznawali specyfikę tych tras.

Mechanicy zespołu szybko przekładali gromadzone na bieŜąco informacje na rozwiązania dopasowane do panujących warunków. Efekty tej systematycznej pracy stały się widoczne następnego dnia: w sobotę po trzech pierwszych odcinkach specjalnych Loeb wysunął się na czoło klasyfikacji rajdu, by pozostać liderem aż do mety.

Wracając do parc fermé po zakończeniu tego etapu, miał już 40 sekund przewagi nad najgroźniejszymi rywalami, a zanim dobiegł końca etap następny, rozgrywany już na suchych nawierzchniach, zwiększył tę różnicę do ponad dwóch minut.

Zespół Citroën Sport jest bardzo zadowolony z przebiegu rajdu.

- To było dla nas doskonałe ćwiczenie – komentował Sébastien. Jestem zadowolony z przebiegu całego weekendu i wyników naszej pracy, włożonej w przygotowania do Rajdu Irlandii. Teraz mamy dokładne pojęcie o tym, w jakim terenie wystartujemy w listopadzie i jaką taktykę trzeba przyjąć w zakresie ustawiania parametrów samochodów. Cieszę się też, że osobiście poznałem tutejsze oesy – szybkie, wąskie drogi w pagórkowatym terenie, o nawierzchniach tak róŜnych od asfaltów, po jakich jeździłem do tej pory. Poziom konkurencji dostarczał nam dobrych punktów odniesienia i sprawiał, że nasza praca była tym bardziej interesująca. Daniel i ja pragniemy podziękować organizatorom za dobre przyjęcie, a także pozdrowić licznych kibiców, którzy śledzili nasze trzydniowe zmagania pomimo niesprzyjającej pogody. Bardzo miło jest widzieć tyle entuzjazmu wokół rajdu, który dzięki temu staje się dla wszystkich prawdziwym świętem.

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:Etap 1: OS 1, 2, 3, 4, 5: Mark Higgins (Subaru Impreza);Etap 2: OS 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16: Sébastien Loeb;Etap 3: OS 17, 18, 19, 20, 21, 22: Sébastien Loeb.

Liderzy rajdu:OS1 do OS8: Mark Higgins; OS9 do OS22: Sébastien Loeb.

Klasyfikacja generalna Rajdu Donegal:

1. S. Loeb i D. Elena (Citroën C4) - 2:48.38,3 godz.;2. M. Higgins i R. Kennedy (Subaru Impreza S11) - strata 2.07,0 min.;3. E. Donnelly i P. Kiely (Subaru Impreza WRC) - 5.44,9 min.;4. P. Harris/E. O’Donnell (Toyota Corolla WRC - 10.36,1 min.;5. P. Elliott/P. Goodman (Subaru S11) - 12.55,6 min.;6. S. Leonard/G. Mc Veigh (Mitsubishi Evo 9) - 16.21, 9 min.