Pierwsze modyfikacje dotyczą modelu Cayenne Diesel. Jednostka wysokoprężna 3.0 V6 jest teraz o 5 KM mocniejsza (łączna moc: 245 KM) i oszczędniejsza. Według producenta średnie spalanie wynosi 7,2 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h polepszyło się o 0,2 s w stosunku do obecnej wersji do 7,6 s. Prędkość maksymalna to 220 km/h.

Zmiany polegały na: zastosowaniu nowych, lżejszych materiałów, obniżeniu oporów tarcia, zwiększenia sprawności cieplnej, a także zastosowaniu nowej turbosprężarki. Po modyfikacjach silnik waży o 20 kg mniej. Masa własna Cayenne Diesel spadła zatem 2080 kg.

Udoskonalneia objęły także Cayenne S Hybrid, które może poruszać się przy niskich prędkościach wyłącznie na napędzie elektrycznym od razu po uruchomieniu (ale w odpowiednich warunkach), a nie jak do tej pory po osiągnięciu ustalonej temperatury.

Ze zmian w ofercie SUV-a Porsche ucieszą się także zwolennicy szybszej jazdy, czyli nabywcy Cayenne Turbo. Dostępny będzie specjalny power kit (inne turbosprężarki i modyfikacje elektroniki), podnoszącymoc silnika 4.8 V8 do 540 KM (+ 40 KM), a maksymalny moment do 750 Nm. Niestety osiągi poprawiły się praktycznie niezauważalnie. Sprint do „setki” skrócił się o 0,1 s.

Zmiany zaszły również w wyposażeniu Porsche Exclusive. Biksenonowe reflektory będą oferowane z czarnymi wkładami i systemem PDLS, a tylne światła w technice LED mogą być przyciemniane. Do personalizacji wnętrza do wyboru będą nowe wzory skórzanych tapicerek i ozdobnych elementów drewnianych. Lewarek skrzyni Tiptronic-S może być wykończony frezowanym aluminium, a progi ozdobione stalą nierdzewną lub włóknem węglowym.

Oferta dodatków powiększyła się także w Panamerze. Od jesieni dostępny będzie Asystent Zmiany Pasa Ruchu, przejęty z Cayenne, a oraz także biksenonowe reflektory z czarnymi wkładami i systemem PDLS. Poza tym przemodelowano końcówki wydechu oraz wyposażono samochód w bezprzewodowy dostęp do internetu.

Foto: Auto Świat
Co się zmieniło w Porsche Cayenne i Panamerze?