„Continental zwiększył swój udział przede wszystkim z powodu planowanej ekspansji na rynki wschodnioeuropejskie. Chcemy także zwiększyć produkcję opon dla samochodów osobowych w krajach z tanią siłą roboczą,” powiedział prezes zarządu Continental AG Manfred Wennemer. Firma planuje zwiększenie produkcji z 5,5 mln do ponad 7 mln opon rocznie.

W planach Continentalu jest ekspansja przede wszystkim do Rosji i Ukrainy. W Rosji przebiegają także negocjacje w sprawie zakładu produkcyjnego w Omsku.

Continental i Matador nie podały szczegółów umowy ani ceny transakcji. Obie spółki współpracują w ramach joint venture od roku 1998. Na podstawie dotychczasowej umowy firmy współpracowały przy produkcji opon dla samochodów ciężarowych.

W roku 2006 grupa Matador osiągnęła obroty na poziomie 450 mln euro i zatrudniała 4770 pracowników. „Nasze partnerstwo strategiczne ma na celu zwiększenie jakości i ilości wyprodukowanych opon marki Matador, otworzenie dla naszych opon nowych rynków i zwiększenie wartości marki Matador. Dodatkowo chcemy wzmocnić pozycję Automotive – naszego drugiego strategicznego pola współpracy. Po pozytywnych wynikach współpracy przy produkcji opon dla samochodów ciężarowych jesteśmy pewni, że nowa forma partnerstwa jest najlepszym rozwiązaniem dla firmy Matador i jej pracowników,” powiedział prezydent grupy Matador Štefan Rosina.

Spółka Continental jest największym dostawcą branży motoryzacyjnej w zakresie układów hamulcowych, częściach zawieszenia, elektroniki pokładowej, opon i technicznych elastomerów. W roku 2006 spółka osiągnęła całkowite obroty w wysokości 14,9 mld euro i zatrudnia ponad 85 tys. pracowników na całym świecie.