Auto Świat Wiadomości Aktualności Corvette ZR1 już w produkcji

Corvette ZR1 już w produkcji

W zakładach Bowling Green rozpoczęto produkcję modelu ZR1. Dobra wiadomość dla Europy; jeszcze tylko kilka miesięcy cierpliwości i sprzedaż nowego samochodu stanie się faktem.

Corvette ZR1 już w produkcji
Onet
Corvette ZR1 już w produkcji

Wraz uruchomieniem produkcji, ujawnione zostały oficjalne osiągi Corvette ZR1:

Osiągi prędkości:

0-100 km/h - 3,4 s

0-160 km/h - 7,0 s

pokonanie ćwierć mili (ok. 402 m) - 11,3 s przy prędkości 211 km/h

Prędkość maksymalna Corvette ZR1 wynosi 330 km/h i stawia ją w rzędzie światowych super-samochodów o porównywalnych osiągach.

Corvette ZR1 osiąga prędkość od 0 do 100 km/h o 0,3 sekundy szybciej niż poprzednio najszybsza Corvette 06 z silnikiem o mocy 512 KM. Podobnie osiąga ona prędkość od 0 do 160 km/h o prawie sekundę szybciej: 7,0 sekund w porównaniu z 7,9 sekund modelu Z06. Jej osiągi są porównywalne lub lepsze od wielu super-samochodów znacznie wyższej kategorii cenowej.

"Korzystny stosunek mocy do ciężaru daje ZR1 przewagę w rywalizacji oraz osiągach, która trzeba wypróbować, aby móc w pełni ją docenić", mówi Tom Wallace, główny inżynier Corvette. "Oczywiście na torze wyścigowym kierowcy samochodów konkurencji mogą ocenić ZR1 w całkowicie odmienny sposób".

Zakład produkcyjny oraz tor wyścigowy nie są jednymi miejscami, gdzie model ZR1 (znany także jako Błękitny Diabeł) bije swych rywali w dziedzinie super-samochodów - pokonuje je także na stacjach benzynowych. Według oficjalnych danych ZR1 zużywa 16,8 l/100 km paliwa w cyklu miejskim, a 11,7 l/100 km przy jeździe po autostradzie, pokonując tym samym takich rywali, jak np. Ferrari 599 GTB Fiorano (24,1 l cykl miejski, 15,7 l autostrada), Lamborghini Murcielago (odpowiednio 24,9 l oraz 18,1 l), a także Aston Martin V8 Vantage (19,6 l miasto / 12,4 l autostrada). Może również konkurować z Dodge Viperem (18,1 l miasto / 10,7 l autostrada) oraz Porsche 911 GT2 (15,7 l miasto / 10,7 l autostrada).

Pod maską z włókna węglowego

Nowy, kompaktowy silnik LS9 o pojemności 6,2 l, z turbodoładowaniem, daje ZR1 te możliwości osiągu. Wytrzymały, o lekkiej konstrukcji układ tłokowo-korbowy zapewnia wysokie obroty silnika, podczas gdy nowa sprężarka szóstej generacji (wraz z uzupełniającym systemem chłodzenia powietrza) pomaga silnikowi LS9 uzyskać dużą moc oraz wysoki moment w całym zakresie obrotów. Silnik ten jest ręcznie składany w GM's Performance Build Center, w Wixom, w stanie Michigan.

Opcje wyposażenia

ZR1 dostępny będzie wraz z dodatkami opartymi na modelu Z06. Wnętrze zawiera regulowane elektrycznie, podgrzewane i wykończone skórą sportowe siedzenia (z wyhaftowanym logo ZR1); boczne poduszki powietrzne, wysokiej jakości system audio firmy Bose, system nawigacji satelitarnej, łącze Bluetooth, regulowaną elektrycznie kolumnę kierownicy, wykończone skórą wnętrze w czterech kolorach oraz wiele innych.

Szczegółowe ceny podane zostaną po wprowadzeniu auta na rynek europejski, co ma nastąpić jesienią tego roku.

prej
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków