Wraz uruchomieniem produkcji, ujawnione zostały oficjalne osiągi Corvette ZR1:

Osiągi prędkości:

0-100 km/h - 3,4 s

0-160 km/h - 7,0 s

pokonanie ćwierć mili (ok. 402 m) - 11,3 s przy prędkości 211 km/h

Prędkość maksymalna Corvette ZR1 wynosi 330 km/h i stawia ją w rzędzie światowych super-samochodów o porównywalnych osiągach.

Corvette ZR1 osiąga prędkość od 0 do 100 km/h o 0,3 sekundy szybciej niż poprzednio najszybsza Corvette 06 z silnikiem o mocy 512 KM. Podobnie osiąga ona prędkość od 0 do 160 km/h o prawie sekundę szybciej: 7,0 sekund w porównaniu z 7,9 sekund modelu Z06. Jej osiągi są porównywalne lub lepsze od wielu super-samochodów znacznie wyższej kategorii cenowej.

"Korzystny stosunek mocy do ciężaru daje ZR1 przewagę w rywalizacji oraz osiągach, która trzeba wypróbować, aby móc w pełni ją docenić", mówi Tom Wallace, główny inżynier Corvette. "Oczywiście na torze wyścigowym kierowcy samochodów konkurencji mogą ocenić ZR1 w całkowicie odmienny sposób".

Zakład produkcyjny oraz tor wyścigowy nie są jednymi miejscami, gdzie model ZR1 (znany także jako Błękitny Diabeł) bije swych rywali w dziedzinie super-samochodów - pokonuje je także na stacjach benzynowych. Według oficjalnych danych ZR1 zużywa 16,8 l/100 km paliwa w cyklu miejskim, a 11,7 l/100 km przy jeździe po autostradzie, pokonując tym samym takich rywali, jak np. Ferrari 599 GTB Fiorano (24,1 l cykl miejski, 15,7 l autostrada), Lamborghini Murcielago (odpowiednio 24,9 l oraz 18,1 l), a także Aston Martin V8 Vantage (19,6 l miasto / 12,4 l autostrada). Może również konkurować z Dodge Viperem (18,1 l miasto / 10,7 l autostrada) oraz Porsche 911 GT2 (15,7 l miasto / 10,7 l autostrada).

Pod maską z włókna węglowego

Nowy, kompaktowy silnik LS9 o pojemności 6,2 l, z turbodoładowaniem, daje ZR1 te możliwości osiągu. Wytrzymały, o lekkiej konstrukcji układ tłokowo-korbowy zapewnia wysokie obroty silnika, podczas gdy nowa sprężarka szóstej generacji (wraz z uzupełniającym systemem chłodzenia powietrza) pomaga silnikowi LS9 uzyskać dużą moc oraz wysoki moment w całym zakresie obrotów. Silnik ten jest ręcznie składany w GM's Performance Build Center, w Wixom, w stanie Michigan.

Opcje wyposażenia

ZR1 dostępny będzie wraz z dodatkami opartymi na modelu Z06. Wnętrze zawiera regulowane elektrycznie, podgrzewane i wykończone skórą sportowe siedzenia (z wyhaftowanym logo ZR1); boczne poduszki powietrzne, wysokiej jakości system audio firmy Bose, system nawigacji satelitarnej, łącze Bluetooth, regulowaną elektrycznie kolumnę kierownicy, wykończone skórą wnętrze w czterech kolorach oraz wiele innych.

Szczegółowe ceny podane zostaną po wprowadzeniu auta na rynek europejski, co ma nastąpić jesienią tego roku.