Jak podkreślają anonimowi rozmówcy "Handelsblatt" przyszły dyrektor generalny Daimlera Ola Kaellenius "nie ma doświadczeń ze Smartem" i w związku z tym "jeśli zajdzie taka potrzeba nie będzie miał skrupułów aby zamknąć firmę".

Od początku działalności w 1998 roku Smart wygenerował miliardy euro strat - wynika z danych analityków finansowych. Podczas ostatniej restrukturyzacji Daimler zadecydował, że Smart będzie producentem tylko samochodów elektrycznych. Jednak to posunięcie może się okazać zbyt kosztowne - ocenia "Handelsblatt".

W celu ograniczenia kosztów Daimler współpracował z Renault. Modele Smarta ForTwo i ForFour powstawały razem z Renault Twingo. Jednak według doniesień medialnych francuski koncern chce wycofać się z tego partnerstwa.

Analitycy Evercore ISI szacują, że Smart rocznie przynosi 500-700 mln euro strat. Ich zdaniem niemiecki rynek mikrosamochodów nie ma perspektyw do generowania zysku.