Z zewnątrz zmiany objęły wlot powietrza zajmujący przestrzeń między reflektorami. Nowy Duster ma dzienne światła diodowe, a pod przednim zderzakiem wyraźnie zarysowaną osłonę silnika w kolorze matowego chromu. W nowym Dusterze podwyższono dolną krawędź szyb bocznych, a przednie szyba jest przesunięta do przodu o 100 mm i mocniej pochylona niż w dotychczasowym modelu – ten zabieg wydłużył optycznie kabinę.
Relingi dachowe wykonano z aluminium, nowy Duster osadzony jest na 17-calowych kołach.
Z tyłu nowy Duster ma osłonę podwozia, poszerzone tylne błotniki i charakterystyczne dla marki Dacia światła z czterema czerwonymi kwadratami.
Wnętrze nowego Dustera zostało mocno zmienione, stało się też bardziej komfortowe. Producent nie informuje o gamie silnikowej, można się więc domyślać, że pod maską nowego Dustera będą pracowały te same silniki co w dotychczas oferowanym modelu: 1.2 TCe – 125 KM, 1.6 16V – 114 KM oraz 1.5 dCi – 90 lub 109 KM.
Tak jak dotychczas Duster oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych: 4x4 (napęd na 4 koła) oraz 4x2 (napęd tylko na przód).
Nie wiemy też, jakie będą ceny nowego modelu – można się domyślać, że nieco wyższe niż poprzednika. Za obecnie oferowany model w podstawowej wersji trzeba było zapłacić 39 900 zł.
Nieco historii. Dacia Duster po raz pierwszy została zaprezentowana w 2009 roku, a do sprzedaży weszła w 2010 r. Na Zachodzie ceny zaczynały się od 11 900 euro. Był to najtańszy SUV na rynku. Duster szybko zdobył popularność, w ciągu 3 pierwszych lat sprzedaży kuiło go 450 tys. klientów.
W 2013 r. Duster przeszedł face lifting. Auto jest sprzedawane w prawie 100 krajach. Na niektórych rynkach (Ameryka Łacińska, Rosja, Indie Duster sprzedawany jest pod marką Renault.