Aktualny mistrz klasy N3 w rallysprintach, Stejskal był kierowcą Logana w drugiej rundzie mistrzostw Czech.

Vaclav Stejskal od dawna kooperuje z Renault Sport. Rozpoczął od R5 Turbo, a potem budował Clio, którymi odnosili sukcesy Stanislav Talian i Josef Koukola. Twórca rajdowego Logana klasy N1 powiedział mediom, że nakłady na budowę samochodu wynosiły w przybliżeniu jedną czwartą kosztów Clio.

Cel został osiągnięty - Dacia Logan zameldowała się na mecie tego bardzo trudnego rajdu!

Od dłuższego czasu rozgrywane są w różnych krajach (m.in. w Niemczech) markowe puchary Dacii w wyścigach. Obecnie z wyścigowych torów samochód „przejedzie” na rajdy. I to nie tylko w Czechach...

Pierwszego marca br. pod patronatem Dacia Automobile wystartuje nowy puchar w rajdowych mistrzostwach Rumunii. Zawodnicy pojadą w dziesięciu eliminacjach, jedenaste zawody będą imprezą opcjonalną. Nagroda dla zwycięzcy wyniesie około 10 tysięcy Euro. Wybrano dla zawodów nazwę – Dacia Joe Cup.

Puchar jest integralną częścią mistrzostw Rumunii, a firmuje go Rumuńska Federacja Samochodowa. W zawodach uczestniczyć będzie Logan z silnikiem 1,6 MPI, z kitem dostarczonym przez Renault Sport. Samochody są homologowane w grupie N (samochody seryjne).

W założeniu Dacia Joe Cup ma spełniać następujące warunki:- ma być dostępny dla jak największej ilości zafascynowanych rajdami kierowców, przy maksymalnej redukcji kosztów uczestnictwa w zawodach;- ma być przystępny, czyli budowany po jak najniższych kosztach (samochód seryjny plus kit), ale bardzo bezpieczny;- ma być nowoczesny – kit jest zbudowany przez Renault Sport, który w maksymalny sposób wykorzystał swoje doświadczenie i technologię w sporcie;- ma być niezawodny – cały program (również techniczny) został przygotowany przez Renault Sport.

Partnerem Renault Sport została m.in. firma Michelin, która dostarczać będzie opony. Dlatego zawodnicy będą mogli nabywać po promocyjnych cenach nie tylko same samochody i kit, ale także części zamienne i ogumienie.

Puchar ma stanowić szansę dla młodych, utalentowanych kierowców rajdowych w Rumunii. Dacia się doskonale do tego nadaje, jest samochodem nowoczesnym, a jednocześnie stosunkowo niedrogim.

Pierwszy rajd (Brasov Rally) zaplanowany jest w dniach 2 - 3 marca. Zawodnicy pojadą po nawierzchni asfaltowej. Pięć imprez w sezonie będzie asfaltowych, pięć – szutrowych.

Obok firmy Michelin partnerem Dacia Automobile jest koncernNestlé Romania.

Źródło: Autoklub, Dacia Group