W czwartek wprowadzono na rynek zmodernizowany miejski model MOVE japońskiej spółki Daihatsu. Chodzi o kompaktowe auto, które pierwotnie było zbudowane na podzespołach popularnego, małego Daihatsu Cuore.
A właśnie podwozie i napęd doczekały się najbardziej wyraźnych modyfikacji. Daihatsu zdecydowało się na zbudowanie dwu wersji modelu MOVE, które jednak niezbyt się od siebie różnią. Nowy MOVE oferuje przede wszystkim więcej przestrzeni, rozstaw osi wydłużono w stosunku do poprzednika o 190 mm na końcowych 2490 mm. Długość całkowita auta wynosi 3395 mm, a szerokość 1475 mm. Tak więc w swojej klasie auto prawdopodobnie stanie się liderem w kategorii przestronności.
Daihatsu MOVE napędzany jest doładowanym 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 660 cm3. W odróżnieniu od poprzedniego modelu o takiej samej pojemności znacznie wzrosła moc maksymalna – z 42 do 58 KM. Silnik osiąga teraz maksymalny moment obrotowy 65 Nm. Jednostka będzie zblokowana z 5-stopniową przekładnią ręczną bądź 4-stopniowym automatem z płynną zmianą biegów (CVT). Wersja „Custom” oferować będzie silnik z turbosprężarką o mocy 64 KM i momencie obrotowym 103 Nm. Mini samochody są w Japonii popularne głównie dzięki ulgom podatkowym, gdyż wyznaczają się niskim zużyciem paliwa i niskimi emisjami spalin. Model MOVE spełnia oba kryteria, a Daihatsu podaje średnie zużycie 4,3 l/100 km.
Daihatsu planuje miesięczną produkcję 12 tys. sztuk modelu MOVE, którego cena zaczyna na poziomie 970 tysięcy jenów (25.500 zł).