Łączna sprzedaż pojazdów osobowych Mercedes Car Group, Chrysler Group oraz pojazdów użytkowych Mercedes-Benz i Mitsubishi Canter wyniosła 13 464 pojazdy i była wyższa o 37 proc. w stosunku do 2006. Sprzedaż całkowita części zamiennych, łącznie z eksportem do Republik Bałtyckich, Ukrainy i na Białoruś, przekroczyła po raz pierwszy 100 mln Euro(105 mln Euro, wzrost o 21proc.).

W lipcu 2007 wydzielona została spółka Chrysler Polska.

20 grudnia 2007 decyzją Zgromadzenia Wspólników DaimlerChrysler Automotive Polska została przemianowana na Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. Nazwa została wpisana do rejestru spółek w dniu 9 stycznia br.

Dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars (do listopada 2007: Mercedes Car Group) sprzedał w 2007 3660 pojazdów ustanawiając rekord sprzedaży w 12 letniejhistorii spółki. Mercedes-Benz jest leaderem segmentu Premium w Polsce.

Rok 2007 upłynął pod znakiem trzech produktów – nowej Klasy C, nowego smarta fortwo i programu flotowego „Mercedes-Benz BusinessCars”. Nowa Klasa C przebojem weszła na polski rynek zdobywając ponad 900 klientów i odnotowując 43-procentowy wzrost sprzedaży. Wprowadzenie na rynek najbezpieczniejszego samochodu w klasie (PRE-SAFE, inteligentny system oświetlenia, 7 airbagów) zbiegło się z uruchomieniem programu flotowego „Mercedes-Benz Business-Cars”. Klasa C została liderem MB w sprzedaży flotowej, ale sporąpopularnością cieszyły się też modele Klasy B i E.

Nowy smart fortwo, najmniejszy spośród oferowanych w Polsce samochodów Premium, może pochwalić się kilkoma tytułami mistrzowskimi w dziedzinie ekologii: najmniejsze średnie zużycie paliwa (3.3 l ON dla wersji cdi) i najmniejsza emisja CO2 – 88 g/km.

Ekologia zdominowała myślenie branży samochodowej w 2007 roku. Zwycięzcą prestiżowego konkursu na „Światowy Zielony Samochód Roku” (Green Car of the Word”) został model E320 BLUTEC. Limuzyna Mercedesa w wersji E300 BLUETEC będzie na początku 2008 roku pierwszym osobowym samochodem z silnikiem Diesla, który trafi do sprzedaży w Polsce i będzie spełniał surową normę emisji spalin EU5.

Największym sukcesem Mercedes-Benz w Polsce w 2007 r. było zdominowanie wyższych klas segmentu Premium. Klasa S odnotowała 44-procentowy wzrost sprzedaży osiągając 50-procentowy udział w rynku. Samochody typu SUV z napędem na 4 koła to 48 proc. więcej klientów. Mercedes-Benz jest niekwestionowanym liderem w segmentach aut luksusowych.

Wyniki

Sprzedaż ogółem (retail): 3660 szt.>br>Wzrost sprzedaży : 25 proc.Najpopularniejsze modele:Klasa A: 714 szt. (730 szt. w 2006 r.)Klasa B: 520 szt. (405 szt. w 2006 r.)Klasa C: 911 szt. (638 szt. w 2006 r.)Klasa E: 551 szt. (508 szt. w 2006 r.)Klasa S: 371 szt. (257 szt. w 2006 r.)SUV: (Klasy R, M, GL/G): 593 szt. (400 w 2006) Największy wzrost:SUV: plus 48 proc.Klasa S: plus 44 proc.Klasa C: plus 43 proc.

Debiuty na rynku polskim:Kwiecień: Nowa Klasa C: 180K, 200K, 280, 350, 200 CDI, 220 CDI, 320 CDIMaj: nowy smart fortwo (45 kW, 52kW, 62 kW, cdi – 33 kW / 3,3l ON/100km, 88g CO2/km)Wrzesień: Mercedes-Benz SLR Roadster (460 kW).

Nagrody dla marki• Marka Mercedes-Benz po raz kolejny z tytułem „Superbrands Poland”• Zdobywca Kryształowego Godła w konkursie „European Trusted Brand 2007”• Klasa C w finałowej siódemce Car of the Year• E 320 BLUETEC z tytułem World Green Car of the Year 2007 dla najbardziej ekologicznego samochodu.

Nagrody dla modeli Mercedes-Benz Cars:• "Playboy": Klasa CL - samochód roku w kategorii "Na szczytach technologii"• „Auto Moto"/"Motor": Mercedes-Benz SLR McLaren 722 - nr 1 w kategorii "Auto sportowe i kabriolet"• „Auto Motor i Sport": Klasa S - nr 1 w segmencie samochodów luksusowych• "Auto Motor i Sport": Klasa SL - nr 1 w segmencie kabrioletów• "Auto Motor i Sport": SLR McLaren - nr 2 wśród samochodów sportowych• "Auto Motor i Sport": Klasa CLS - nr 3 w wyższej klasie średniej.

Plany na 2008

- W 2008 planowany jest dalszy wzrost sprzedaży. Mercedes Benz wprowadza na rynek nową Klasę C w wersji Kombi oraz model CLC czyli wersja sport coupe Klasy C. W drugiej połowie roku pojawi się całkowicie nowy samochód z segmentu SUV o nazwie GLK. Kilka produktów otrzyma też "nową twarz" (SLK, SL, CLS). Dla naszych Klientów to zapewne nowe powody do zakupu. Poprzez poprawę dostępności i pozycjonowania chcemy umocnić naszą pozycję w segmencie SUV (ML i GL), modelach z napędem 4MATIC oraz powiększyć przewagę w segmencie S/CL. Nadal planujemy działania w obszarze sprzedaży biznesowej (Mercedes-Benz Business Cars). Będziemy przekonywać klientów flotowych, że Mercedes Benz to najlepszy wybór samochodu dla przedsiębiorców.Naszym celem będzie też utrzymanie pozycji lidera segmentu Premium w Polsce. Tradycyjnie już z największą uwagę będziemy dbać o zadowolenie naszych klientów i partnerów handlowych. Planujemy także poświęcić znacznie większą uwagę działaniom brandowym wykorzystując noweprodukty – mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes Benz Cars.

Siec dealerska Mercedes-Benz wzbogaci się o jeden nowy punkt: Firma Car-Tec otworzy swój salon i serwis we wschodniej części Łodzi. Rozpoczną się też przygotowania do uruchomienia drugiego punktu dealerskiego w Poznaniu oraz słupskiej filii firmy BMG z Gdańska. Obie lokalizacje mają zacząć działać w 2009 roku.