Koncern DaimlerChrysler rozpoczął w swoim zakładzie w Kölleda na terenie Turyngii seryjną produkcję trzech jednostek wysokoprężnych, które napędzać będą modele Smart ForTwo i Mitsubishi Colt. Zakład, który otwarto w roku 2003 i wreszcie będzie mógł wykorzystać swoje zdolności produkcyjne. Od kwietnia w zakładzie rozpocznie się produkcja na dwóch zmianach. Od roku 2008 w fabryce powinna rozpocząć się również produkcja 4-cylindrowego silnika diesla. Produkcja tego silnika odbywać się będzie jednak w nowej hali produkcyjnej, która na razie istnieje tylko w formie projektu. Dotychczas w Kölleda produkowane były 3- i 4-cylindrowe silniki benzynowe dla Mitsubishi. Zakład zatrudnia obecnie 260 pracowników.

Pierwszym z produkowanych silników będzie jednostka z niskimi emisjami spalin o mocy 33 kW (45 KM), która trafi do Smarta. Smart ForTwo miałby z tym silnikiem osiągać średnie zużycie paliwa na poziomie 3,3 l/100 km. Emisje CO2 wynoszą 88 g/km, dzięki czemu silnik znalazł się na szczycie oferty jednostek przyjaznych środowisku naturalnemu w tej klasie. Kolejne dwa silniki będą montowane w Mitsubishi Colt, a ich moc wyniesie 50 kW (68 KM) i 70 kW (95 KM).

Fabrykę w Kölleda uruchomiono jako wspólne przedsięwzięcie koncernu DaimlerChrysler i spółki Mitsubishi (obie strony po 50 %). W połowie zeszłego roku DaimlerChrysler odkupił udziały Mitsubishi i przejął fabrykę. Od początku zakład miał problemy z wykorzystaniem swoich zdolności produkcyjnych, a jego pracownicy musieli przez jakiś czas pracować w innych fabrykach koncernu. Ponieważ budowa nowej hali produkcyjnej ma się rozpocząć już latem br., wygląda na to, że problemy z wykorzystaniem zdolności produkcyjnych ostatecznie rozwiązano.