Firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i Mitsubishi Motors North America Inc. (MMNA, z siedzibą w Cypress w Kalifornii), na wystawie 2008 North American International Auto Show (znanej jako NAIAS lub Detroit Auto Show), pierwszy raz pokażą światu auto koncepcyjne Miysubishi Concept - RA.
Dzięki „czystemu”,a jednocześnie mocnemu silnikowi Diesla MITSUBISHI Concept-RA łączy dynamiczne, ekscytujące osiągi dbałością o środowisko naturalne. Wystawa 2008 NAIAS odbędzie się od 13 do 27 stycznia w Cobo Center w Detroit i będzie dostępna dla szerokiej publiczności od 19 stycznia pezyszłego roku.
Mitsubishi Concept-RA pokazuje, że znakomite osiągi i odpowiedzialność za środowisko naturalne nie muszą się wzajemnie wykluczać. To koncepcyjne coupe o dynamice kontrolowanej przez system S - AWC iwyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Twin Clutch SST, wykorzystywaną w modelu Lancer Evolution1, napędzane jest mocnym, oszczędnym i czystym silnikiem wysokoprężnym.
Zespół napędowy S - AWC auta Concept-RA powstał przez dodanie aktywnego układu kierowniczego i aktywnej regulacji zawieszenia do systemów ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy), AYC (aktywny system kontroli znoszenia), Sport ABS (sportowy przeciwblokujący system hamulcowy) i ASC (system aktywnej kontroli stabilności), stosowanych już w modelu Lancer Evolution.
S - AWC w integralny sposób łączy wszystkie wymienione systemy celem sterowania momentem obrotowym i hamowaniem, poprawiając w ten sposób trakcję, dynamikę przy pokonywaniu zakrętów i stabilność pojazdu. Wszystko to uzupełnia intuicyjne, posłuszne zachowanie samochodu, które dokładnie odzwierciedla intencje kierowcy w każdych warunkach jazdy, zarówno podczas zwykłej, codziennej eksploatacji, jak i w sytuacjach, gdy pojawia się potrzeba uniknięcia zagrożenia.
Mocny, wysokoprężny silnik
Motsubishi Concept - RA napędzany jest wydajnym, charakteryzującym się niską emisją spalin silnikiem wysokoprężnym DOHC o pojemności 2,2 l., 16 zaworach i bezstopniową regulacją faz rozrządu realizowaną przez system MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve lift & timing Electronic Control system - innowacyjny elektroniczny system bezstopniowej regulacji faz rozrządu).
Z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami i zasobnikowym układem bezpośredniego wtrysku oleju napędowego common rail, pozwalającym na uzyskanie niższego stopnia sprężania oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii dyfuzora (VD) i łopatek (VG), ten czysty Diesel dostarcza moc 150 kW (204 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 420 Nm (42,8 kGm).
Aby spełnić wymagania norm emisji obowiązujących w USA (standard Tier 2 Bin 5), silnik polega na nowym systemie katalitycznym, obejmującym katalizatory DOC (katalizator utleniający dla silników Diesla) i NTC (do pochłaniania tlenków azotu NOx) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Nowy silnik Diesla zapewni świetne osiągi (wg symulacji – przyspieszenie 0-100 km/h to 7 sekund) i możliwość wykonywania ekscytujących manewrów przy dużej oszczędności paliwa (wg symulacji 6,3 l./100 km (miasto), 4,6 l./km (autostrada), 5,5 l./km (cykl mieszany).
W celu zmniejszenia masy i zwiększenia odporności na zderzenia, w aucie MITSUBISHI Concept-RA zastosowano nową konstrukcję nadwozia, składającą się z aluminiowej klatki z wyciskanych kształtowników i belek z odlewanego aluminium oraz maskę silnika, błotniki i inne panele zewnętrzne wykonane z żywic syntetycznych o wysokiej odporności na uderzenia, łatwych do recyklingu.