Bentley Continental GTC będzie oferowany teraz w dwóch wersjach – oprócz odmiany podstawowej dostępna będzie wersja Speed, która staje się najmocniejszym kabrioletem w całej historii spółki. Podczas gdy „zwykłe” GTC wyposażono w silnik W12 z dwoma turbosprężarkami oferujący 412 kW (560 KM), mocniejsze GTC Speed produkuje 449 kW (610 KM).
Jednostka napędowa dysponuje 4-zaworową techniką i systemem zmiennych faz rozrządu. Moment obrotowy jest porażający – maksymalnych 750 Nm osiąganych jest w zakresie 1750-5600 obr./min. Siła napędowa przekazywana jest na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu ZF, który oferuje dwa tryby automatyczne (Drive i Sport) oraz tryb manualny pozwalający zmieniać biegi lewarkiem lub manetkami pod kierownicą. Napęd na cztery koła z dyferencjałem Torsen sterowany jest nowoczesną elektroniką, która przekazuje więcej momentu obrotowego na oś z lepszą przyczepnością. Prędkość maksymalna wynosi 200 mph, czyli 322 km/h, oczywiście przy założonym dachu. Z otwartym nadwoziem można mknąć maksymalnie 312 km/h. Od 0 do 100 km/h nowość przyśpiesza w 4,8 s, a od 0 do 160 km/h w 10,5 s.
Wizualnie zmieniło się niewiele – atrapa chłodnicy jest mniej pochylona, nowe są wloty powietrza w przednim zderzaku, a lampy mają chromowane pierścienie. Obie wersje doczekały się twardszych amortyzatorów, które poprawiają właściwości jezdne, czy hamulców ceramiczno-karbonowych, które mają największą średnicę pośród seryjnie produkowanymi samochodami (420 mm z przodu, 356 mm z tyłu). Optymalną siłę hamowania zapewniają 8-tłoczkowe zaciski. Lekkie materiały pozwoliły zaoszczędzić 20 kg masy.Bentley Continental GTC i GTC SpeedWersjaContinental GTCContinental GTC SpeedSilnik6,0 W12 Turbo6,0 W12 TurboPojemność skokowa [cm3]59985998Cylindrów/zaworów12/412/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]412 (560)/6100449 (610)/6000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]650/1600750/1750Prędkość maksymalna [km/h]312322 (312)Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]5,14,8Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]16,616,6Samochód dosłownie naszpikowano różnymi systemami elektronicznymi, z których np. aktywny tempomat z czujnikiem radarowym monitoruje ruch przed samochodem i sam przyśpiesza czy zwalnia. Zmianom poddano również wspomaganie kierownicy Servotronic, oba modele otrzymały też najnowszą wersję systemu stabilizacji ESP 8.1. Standardowe GTC dysponuje trybem Sport Traction, który poprawia stabilność przy niższych prędkościach i na nieutwardzonych nawierzchniach. Tryb Dynamic przeznaczono wyłącznie dla GTC Sport, który umożliwia kierowcy maksymalnie wykorzystać potencjał silnika przy wysokich prędkościach. Nad bezpieczeństwem załogi czuwa także system kontroli ciśnienia w oponach TPMS (Tyre-Pressure Monitoring System), który informuje o zbyt wysokiej prędkości w stosunku do ciśnienia czy o przekroczeniu prędkości konstrukcyjnej opon podczas zimowej eksploatacji.
Mocniejsze GTC Speed odróżnia się czarną kratownicą na atrapie i wlotami powietrza w tym samym kolorze, niewielkim spojlerem na klapie bagażnika oraz 20-calowymi kołami ze stopów lekkich, na których zamontowano opony Pirelli Pzero Ultra-High Performance opracowane specjalnie dla samochodów marki Bentley. Podwójna końcówka wydechu jest szersza i niższa od podstawowego GTC. Samochód również bardziej zbliżył się do jezdni – o 10 mm z przodu i 15 mm z tyłu.
Przedstawiciele firmy włącznie z jej obecnym szefem Franzem-Josefem Paefgenem oczekują, że nowy Speed tworzyć będzie ok. 2/3 sprzedaży modelu Continental GTC. Ceny auta na razie nie podano.