Nowy motor D-4D zastąpił dwulitrowego diesla o takiej samej mocy. W starej konstrukcji układ rozrządu napędzał pasek, w nowej zastosowano łańcuch. Osiągi diesla 1.4 producent porównuje z silnikiem benzynowym 1.6. Auto od 0 do 100 km rozpędza się w 13,3 s (14,5 s przy skrzyni sekwencyjnej M-MT), maksymalna prędkość wynosi 180 km/h. Po raz pierwszy Toyota zaproponuje samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym i zautomatyzowaną skrzynią M-MT, która podobnie jak w Corolli Verso ma trzy tryby pracy: manualny, automatyczno-ekonomiczny lub sportowy. Dopłata do tej przekładni wynosi 2,7 tys. zł. Klienci decydujący się na nowego diesla będą musieli zapłacić o 7 tys. zł więcej w porównaniu z podstawową wersją benzynową 1.4.
Diesel 1.4 w Corolli
We wrześniu Toyota wprowadzi na polski rynek nowy silnik wysokoprężny do modelu Corolla. Jednostka o pojemności 1,4 litra i mocy 90 KM jest również montowana przez firmę BMW w samochodzie Mini.
Auto Świat
Diesel 1.4 w Corolli