Od początku 2007 r. firma DKV Euro Service, wydająca karty paliwowo-serwisowe, analizuje profil nowych klientów. Wnioski z ankiet przeprowadzonych w minionym roku wskazują na zmianę jakościową firm zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami. Obserwujemy duże nasycenie kartami na rynku dużych przewoźników i co się z tym wiąże, spada ich udział wśród nowych klientów. Jednocześnie po plastikowy pieniądz coraz częściej sięgają firmy małe i średnie, nowocześnie zarządzane i otwarte na nowe technologie.

Analiza DKV pokazuje, że ponad połowa nowych nabywców kart paliwowo-serwisowych to firmy posiadające zaledwie 1 do 2 pojazdów, nieco ponad 40% - firmy posiadające 3-10 pojazdów, a niecałe 2% - floty z taborem ponad 25 pojazdów. A zatem, wbrew ogólnemu przekonaniu, to nie „giganci” rynku transportowego stanowią teraz największą grupę nowych użytkowników kart dla ruchu międzynarodowego.

Zmieniły się też sposoby pozyskiwania informacji o kartach. W ubiegłych latach większość menedżerów ds floty kierowała się opiniami kolegów z branży. Dziś najczęstszym źródłem informacji jest internet. Jak pokazały ankiety DKV, prawie 36% nowych klientów dokonało wyboru karty na podstawie informacji znalezionych na stronach internetowych.

Powyższe dane zebrano na podstawie analiz klientów DKV dokonanych w 2008 r. Zgromadzone ankiety służą także do gromadzenia informacji o najbardziej aktywnych użytkownikach DKV Card w ramach programu „Podaj dalej, zyskaj więcej”. Ideą programu jest honorowanie partnerów najczęściej polecających usługi DKV innym. W tym roku okazją do wyróżnienia najlepszych klientów będzie 75-rocznica istnienia DKV Euro Service na rynku usług transportowych.