Według organizatorów TannisTest jest to największy na świecie niezależny test samochodów. Odbywa się cyklicznie już od ponad 30 lat, a mogą w nim wziąć udział m.in. jurorzy przyznający nagrodę w konkursie Car of the Year.

Organizatorami TannisTest jest grupa jurorów konkursu Car of the Year ze Skandynawii (Dania, Finlandia, Norwegia oraz Szwecja). W tym roku przygotowano ponad 80 pojazdów.

Odbywający się w północnej Danii TannisTest stanowi doskonałą okazję do tego, aby w identycznych warunkach móc osobiście sprawdzić możliwości i porównać ze sobą najnowsze modele samochodów wchodzących na rynek, w tym te biorące udział w konkursie Car of the Year.

Do tegorocznej edycji TannisTest zgłoszono również modele, które nie są brane pod uwagę w konkursie Car of the Year. Było to m.in. takie auta jak Mercedes SLS AMG, Honda FCX Clarity, Porsche 911 Turbo S, Hyundai Genesis Coupe oraz Opel Ampera.

W tym roku o tytuł Car of the Year w Europie rywalizują następujące modele:

Nagroda Car of the Year przyznawana jest od 1964 roku. Warunkiem dopuszczenia danego modelu do rywalizacji o to wyróżnienie jest to, aby samochód został w ciągu roku wprowadzony do sprzedaży przynajmniej w pięciu różnych krajach Starego Kontynentu, a wolumen sprzedaży przekracza 5 000 egzemplarzy rocznie. Następnie sędziowie oceniają auta według następujących kryteriów: wygląd, komfort, bezpieczeństwo, ekonomia, właściwości jezdne, osiągi, funkcjonalność, ekologia, a wreszcie - cena oraz stosunek jakości do ceny.

Finałową siódemkę poznamy 2 listopada, natomiast zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony 29 listopada.

Dodajmy, że w grupie łącznie 59 jurorów konkursu Car of the Year jest dwóch reprezentantów Polski.

Oto pierwsza trójka marek, które w dotychczasowych edycjach konkursu Car of the Year odniosły najwięcej zwycięstw:

- Fiat (dziewięć razy)

- Renault (sześć razy)

- Ford (pięć razy)

Przypomnijmy jeszcze, jak wyglądała pierwsza siódemka najlepszych modeli konkursu Car of the Year 2010: