Z nieoficjalnych źródeł już wiemy, że znacznie opóźniona zostanie realizacji planów związanych z produkcją sedana i kombi o nazwie Giulia, a więc następcy Alfa Romeo 159. Pierwotnie planowano uruchomienie tego projektu już w 2012 roku, ale obecnie wiadomo, że nie stanie się to wcześniej niż w 2013 roku. Także nie zostaną planowo zrealizowane projekty wdrożenia spokrewnionych a Giulią następców Chryslera 200 i Dodge Avenger. Jak wiadomo auta te będą miały wspólną płytę podłogową, silniki i wiele innych komponentów.

Z tego względu najbliższe dwa lata uzależnione są od sukcesów MiTo, Giulietty i 159. W 2011 roku Alfa Romeo chce sprzedać 170 tys. samochodów, z czego 100 tys. to Giulietta, a 10 tys. Alfa 159. Dopiero pod koniec 2012 roku do oferty dołączy kompaktowy SUV, który powstaje na bazie Jeepa Compass i będzie produkowany w Mirafiori.

Marka Alfa Romeo zniknęła z rynku USA w 1995 roku, a od 2009 roku szef koncernu Fiata planuje powrót w 2012 roku. Natomiast w 2014 roku chciałby już sprzedawać rocznie 500 tys. aut tej marki, co obecnie może być oceniane na granicy fantazji, gdyż już w 2010 roku nie udało się zrealizować planu wyprodukowania 300 tys. samochodów.

Analitycy są już przekonani, że plan Marchionne nie powiedzie się.