Logo
WiadomościAktualnościDługa tradycja, wielkie plany

Długa tradycja, wielkie plany

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Udało się już Renault, Peugeotowi i Cadillacowi, a Mercedes ma całkiem długie tradycje w tej dziedzinie. Jedno jest pewne - składane, blaszane dachy ze względu na praktyczne właściwości są w modzie.

Długa tradycja, wielkie plany
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Długa tradycja, wielkie plany

Teraz do gry włącza się także Opel. W 18 sekund po naciśnięciu przycisku Tigra Twin Top z coupé staje się dwumiejscowym kabrioletem. Przełącznik sterujący dachem znajduje się w drzwiach kierowcy. Aby ten proces mógł się rozpocząć, musimy wcześniej włączyć zapłon, zaciągnąć ręczny hamulec i zwolnić dwa zatrzaski przy przednich słupkach - na jednej zmianie świateł pod skrzyżowaniem możemy nie zdążyć. RekordzistaDobrą wiadomością jest to, że nawet po schowaniu dachu do dyspozycji pozostaje jeszcze 250 litrów kufra i 70 l schowka za siedzeniami - takiej sztuki nie potrafi ani Mercedes SL czy SLK, ani czteromiejscowe Peugeot 307 CC i Renault Mégane CC. Przy rozłożonym dachu bagażnik mierzącego 3,93 m auta ma pojemność 440 litrów, co czyni Tigrę pojazdem nadającym się nawet na urlopowe wojaże. Nawet podstawowa, 90-konna wersja Njoy zapewnia sportowe siedzenia, regulację wysokości kolumny kierowniczej, cztery airbagi i ESP. Tak wyposażone auto będzie kosztowało w Niemczech 16 695 euro, czyli blisko 2 tys. euro mniej niż Peugeot 206 CC - zapowiada się prawdziwa wojna!Design nowej Tigry wyraźnie nawiązuje do stylistyki Astry III - trapezowy wlot powietrza do chłodnicy i wychodzące od niego przetłoczenia na masce silnika to elementy wspólne obu aut. Za sprawą wznoszącej się ku tyłowi linii bocznej w Twin Top widać także ślad produkowanej do 2000 roku poprzedniczki, o której ze względu na mierny sukces handlowy menedżerowie z Rüsselsheim woleliby nie wspominać. Wraz z wprowadzeniem Tigry Twin Top wszystko ma się zmienić. Auto zostało zbudowane na platformie Corsy - nic więc dziwnego, że oba samochody jeżdżą podobnie. Deska rozdzielcza, kierownica, siedzenia - wszystko identyczne. Niestety, także dźwięk silnika - sportowe, dwumiejscowe auto powinno brzmiećpoważniej. 90-konna jednostka ciągnie równo i spokojnie do przodu. Również układ jezdny nie wykazuje żadnych braków. Co prawda jazda po wybojach powoduje odczuwalne drżenie karoserii, ale nawet na złych nawierzchniach Tigra jest dostatecznie sztywna. Rozsądne spalanieAuto wyposażone w silnik taki sam jak w Corsie nie powinno także zużywać dużo więcej benzyny. Średnią 6,9 l/100 km należy uznać za wartość bardzo dobrą, a mogąca sprzyjać większemu zapotrzebowaniu na paliwo jazda powyżej "setki" z otwartym dachem do przyjemności przecież nie należy. Osobom powyżej 1,85 m wzrostu radzimy uważnie zajmować miejsce w najnowszym Oplu - mocno nachylona ramka przedniej szyby może przysporzyć im kilku guzów na głowie.W polskiej ofercie Opla Tigra Twin Top zadebiutuje najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku. Jakie będą cena i wyposażenie, na razie nie wiadomo.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: