- Tego oczekują nasi klienci – głodni innowacji, świadomi ekologicznie i ekonomicznie. Rynek przejazdów i carsharing rośnie jak zaczarowany. Zwiększa się siła nabywcza Polaków, którzy coraz częściej rezygnują z własnego samochodu na rzecz taxi lub car sharingu. Musimy zaoferować nową jakość, do której przyzwyczailiśmy już naszych klientów. Spółka analizuje możliwość wprowadzenia następnych samochodów elektrycznych do floty. Na razie wprowadzamy Tesle w programie pilotażowym - mówi Paweł Osowski, który zarządza EcoCar z powołania polskiego funduszu Winventures, większościowego akcjonariusza spółki.

Jednocześnie EcoCar S.A. zakończył proces wydzielenia do nowej spółki aplikacji, telecentrum i kompetencji sprzedażowych. W spółce dotychczasowej – EcoCar Flota S.A. pozostawiono samochody i kierowców, czyli narzędzia służące do realizacji zleceń pozyskanych przez EcoCar.  - Rozdzielenie kompetencji spółek pozwoli na lepsze wykorzystanie zasobów i potencjału marki EcoCar. Umożliwi również spółkom wypracowanie znacznie lepszej marży EBITDA. Atrakcyjność inwestycyjna dwóch wyspecjalizowanych jest istotnie wyższa niż gdyby spółki działały razem – mówi Paweł Osowski.

Poprzez bardziej efektywne zarządzanie spółka planuje rozbudować flotę własnych samochodów do prawie 600 na koniec 2018 roku. W tej chwili EcoCar dysponuje flotą 400 hybrydowych samochodów oraz Mercedesów Vito. - Spółka planuje jednocześnie rozbudować w 2018 roku portfolio klientów biznesowych i wygenerować ponad 1,5 mln zleceń. - Od początku działalności EcoCar przewiózł już ponad 3,5 mln klientów. Z naszej aplikacji korzysta kilkadziesiąt tysięcy podróżujących miesięcznie, ale nadal to mniej niż połowa realizowanych zleceń. Nadal najwięcej zamówień przyjmujemy przez numer telecentrum 123456789 i IVR. Na koniec tego roku liczymy, że ponad połowa naszych kursów będzie zamawiana przez aplikację – mówi Paweł Osowski.

- Poprzez inwestycje w technologię staliśmy się bezpośrednim konkurentem spółek z aplikacją, oferując klientom nowoczesne metody zamawiania, kontroli i rozliczania przejazdów, zachowując jednocześnie swoją kluczową przewagę konkurencyjną – własną flotę jednorodnych samochodów. EcoCar jako pierwszy na rynku wprowadził możliwość zamawiania z poziomu aplikacji przejazdów taxi nowymi hybrydami oraz przejazdów za z góry umówioną cenę, w czarnych Mercedesach Vito – mówi Paweł Osowski. Mercedesy to dobry środek transportu dla grup projektowych. W samochodzie można pracować podczas podróży na spotkanie. Dla klientów indywidualnych to może być również sposób na obniżenie rachunku za przejazd. W Mercedesie mieści się siedem osób plus kierowca, co oznacza, że samochody spełniają wszystkie wymogi aktualnych przepisów oraz opisanych w projekcie nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.